تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۵:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 71429
نبرد خدایان افسانه‌ای اسکاندیناوی رونق را به گیشه سینمای آمریکا بازگرداند. «ثور: پایان جهان» (Thor: Ragnarok) با درخشش کیت بلانشت این روزها بی‌رقیب در دنیای سینما می‌تازد.

به گزارش سینماسینما، در سه روز پایانی هفته گذشته فیلم «ثور: پایان جهان» با فروش ۱۲۱ میلیون دلاری پرفروش‌ترین اثر سینمای آمریکا شد. «ثور» در کشورهای دیگر هم فروش بسیار خوبی داشت و با فروش ۱۵۱ میلیون دلاری در آن‌ها یکه‌تاز گیشه بین‌الملل هم بود.

این فیلم هفته گذشته نیز پرفروش‌ترین اثر گیشه بین‌المللی بود و اکنون پس از فقط دو هفته اکران در جهان بیش از ۴۲۷ میلیون دلار به دست آورده است.

در قسمت تازه «ثور»، کریس همسورث در نقش ثور به فیلم بازگشته است و نقش شخصیت شرور فیلم را این بار کیت بلانشت بازی می‌کند. بلانشت در این فیلم بازیگر نقش هلا، الهه مرگ است.

بدون شک یکی از عوامل اصلی موفقیت «ثور» در گیشه را باید دیدگاه تایکا وایتی کارگردان فیلم در به کار گرفتن ابرقهرمانان داستان‌های مارول در ماجرای نبرد خدایان و هیولاها دانست. در این فیلم علاوه بر الهه‌های آزگارد شاهد حضور هالک با بازی مارک روفالو و دکتر استرنج با بازی بندیک کامبربچ هستیم.

مارول پیش از این نیز در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» از استراتژی مشابهی بهره برده و چندین شخصیت ابرقهرمانی از داستان‌های مختلف را به خدمت گرفته بود. جدای از این استراتژی یکی دیگر از عوامل فروش خوب فیلم را باید در نقدهای درخشانی دانست که پیش و پس از اکران فیلم منتشر شد.

پس از یک ماه بی‌رونقی گیشه شاید فروش خوب «ثور» خبر خوبی برای سینمای آمریکا باشد اما حتی الهه تندر نیز آنقدر نیرو ندارد که کاهش فروش نسبت به سال گذشته را جبران کند.

برخلاف عملکرد خوب «ثور» کمدی «کریسمس‌ مادران بد» ضعیف‌تر از انتظار ظاهر شد و در سه روز پایانی هفته فقط ۱۷ میلیون دلار فروش داشت. به این ترتیب «مادران بد» در پنج روز  نخست اکران فقط ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشت. این در حالی است که سایت‌های پیش‌فروش بلیت خبر از افتتاحیه ۲۵ تا ۲۸ میلیون دلاری فیلم می‌دادند. کمدی «کریسمس مادران بد» با صرف ۲۸ میلیون دلار هزینه ساخته شده است.

«کریسمس مادران بد» به غیر از آمریکا در ۱۵ کشور دیگر اکران شد و در آن‌ کشورها هفت میلیون دلار از بلیت‌های فیلم فروخته شد. به این ترتیب «کریسمس مادران بد» در آغاز راه به فروش جهانی ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد.

در قسمت جدید کمدی «مادران بد» کریستن بل، میلا کونیس و کاترین هان نقش‌های اصلی را بازی می‌کند. آن‌ها در داستان با هم علیه فشاری که برای فراهم کردن تعطیلاتی بی‌نقص روی دوش آن‌ها است، شورش می‌کنند. این بار آن‌ها علاوه بر فرزندان با مادرهای خود نیز دست به گریبان هستند. سوزان ساراندن، کریستین برانسکی و شریل هاینز نقش مادران مادرهای بد فیلم را بازی می‌کنند. این بار نیز جان لوکاس و اسکات مور کارگردانی فیلم را برعهده داشتند.

با یک نگاه به فیلم‌های در حال اکران در آمریکا به راحتی می‌توان بازنده اصلی را پیدا کرد که فیلمی نیست جز «سابربیکن» به کارگردانی جرج کلونی و بازی چهره‌های سرشناسی چون جولین مور و مت دیمن. این فیلم با افت فروش ۵۹ درصدی نسبت به هفته نخست فقط یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش داشت و پس از دو هفته اکران گسترده در آمریکا فقط پنج میلیون و ۱۰۰ فروش داشت.

هفته گذشته نیز تعدادی از فیلم‌های مدعی فصل جوایز سینمایی نیز در سینماهای برگزیده در آمریکا به نمایش درآمد. یکی از فیلم‌های مهمی که هفته گذشته به صورت محدود نمایش داده شد،‌ فیلم «Lady Bird» به کارگردانی گرتا گرویگ است. نخستین تجربه کارگردانی گرتا گرویگ در چهار سالن سینما به نمایش درآمد و در این تعداد سینما نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار فروش داشت.

این فیلم در وب‌سایت راتن تومیتوز با کسب ۱۰۰ درصد تازگی یا همان امتیاز کامل امید بسیاری به دیده شدن در فصل جوایز سینمایی دارد. سیرشا رونان، لوری متکالف و لوکاس هجز بازیگران «لیدی برد» هستند. این فیلم تا اینجای کار رکورد بیشترین میانگین فروش در هر سینما را به نام خود ثبت کرده است.

هفته پیش فیلم «افراشتن آخرین پرچم» به کارگردانی ریچارد لینکلیتر نیز در چهار سینما نمایش داده شد. این فیلم با بازی برایان کرنستون، استیو کارل و لورنس فیشبرن در این چهار مکان ۴۲ هزار دلار فروش داشت.

ردیف

نام فیلم

فروش هفتگی در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

۱

ثور: پایان جهان

۱۲۱

۱۲۱

۱۸۰

۲

کریسمس مادران بد

۱۷

۲۱.۶

۲۸

۳

جیگسا

۶.۷

۲۸.۹

۱۰

۴

هالووین مادیا

۴.۷

۴۲.۹

۲۵

۵

ژئواستورم

۳

۲۸.۸

۱۲۰

۶

روز مرگ مبارک

۲.۸

۵۲.۹

۴.۸

۷

سپاس بابت خدماتت

۲.۳

۷.۳

۲۰

۸

بلید رانر ۲۰۴۹

۲.۲

۸۵.۵

۱۵۰

۹

فقط شجاعان

۱.۹

۱۵.۳

۳۸

۱۰

روشنایی باشد

۱.۶

۴

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها