تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۵/۲۰ - ۱۹:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 700

فروش ضعیف «چهار شگفت انگیز» در روزهای اول اکران انتظارات را برآورده نکرد.

فیلم ابرقهرمانی «چهار شگفت انگیز» که از روی کتاب‌های مصوری با همین نام ساخته شده است سومین فیلمی است که با این ابرقهرمان‌ها از جانب استودیو فاکس تولید شده است. نسخه جدید فیلم «چهار شگفت انگیز» یک بازسازی مجدد از فیلم‌های پیشین این مجموعه است. کمپانی فاکس در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که قصد چنین کاری را دارد. در این زمان آکیوا گلدزمن در نقش تهیه کننده و مایکل گرین در نقش طراح فیلمنامه استخدام شدند. در سال ۲۰۱۲ هم جاش ترنک برای کارگردانی و جرمی سلیتر در نقش فیلنامه نویس استخدام شدند. در سال ۲۰۱۳ هم سایمون کینگبرگ در نقش تهیه کننده و مشاور فیلمنامه به گروه پیوست. او در این زمان اعلام کرد که فیلم جدید قرار است تجلیلی از تمام کتاب‌های مصور این مجموعه باشد و از تاریخ آن الهام گرفته شده است. او اعلام کرد که ترنک دید خاصی نسبت به این فیلم دارد و قرار است این فیلم بیشتر احساسی باشد، شخصیت‌های برجسته‌ای داشته باشد و بیشتر از نسخه‌های پیشین این مجموعه دراماتیک باشد.

چهار شگفت انگیز

هرچند منتقدان اصلا با این گفته‌ها موافق نبودند و نظرات بسیار منفی‌ای نسبت به آن داشتند. این در حالی است که نسخه اولیه این فیلم که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد توانست اقبال خوبی در جدول فروش داشته باشد. این فیلم در هفته اول اکرانش ۵۶ میلیون دلار فروش داشت. همچنین با بودجه‎‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری به فروشی ۳۳۰ میلیون دلاری در سطح جهان رسید. اما نسخه ۲۰۱۵ این فیلم با وجود داشتن بودجه‌ای ۱۲۰ میلیون دلاری در هفته اول اکرانش توانست ۲۶ میلیون دلار فروش داشته باشد. منتقدان بر این باور بودند که این فیلم نتوانسته است وعده‌های خود را عملی کند و آن جذابیت و هیجان لازم برای فیلم‌های ابرقهرمانی را ندارد.

در سایت راتن تومیتوز «چهار شگفت انگیز» توانست تنها ۹ درصد آرای مثبت منتقدان را به خود جلب کنند. این فیلم همچنین توانست در سایت متاکریکیت رتبه ۲۷ از ۱۰۰ را دریافت کند. مخاطبان هم در سایت سینما اسکور از A  تا F رتبه C منفی را به آن دادند. این رتبه ار سوی مخاطبان تا به امروز بدترین امتیاز برای فیلم‌های ابرقهرمانی بوده است. به این ترتیب «چهار شگفت انگیز» هم نتوانستند در مقابل «ماموریت غیر ممکن» قرار بگیرد و در رتبه دوم جدول فروش قرار گرفتتند. «ماموریت غیر ممکن» با آنکه در هفته گذشته ۴۷ درصد افت فروش داشت اما با فروشی ۲۹ میلیون دلاری رتبه اول جدول را برای خود حفظ کرد و به این ترتیب به مجموع فروش کل ۱۰۸ میلیون دلاری رسید.

۲۲۰۸۸۲_۶۸۹

یکی دیگر از تازه‌های اکران هفته گذشته هم در رتبه سوم جدول فروش قرار گرفت. فیلم ترسناک «هدیه»  فیلمی است به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی جوئل ادگرتن که خودش هم در آن بازی کرده است. این فیلم ترسناک با اقبال خوبی از جانب منتقدان و مخاطبان رو به رو شد. در سایت راتن تومیتوز فیلم توانست ۹۲ درصد آرای مثبت مخاطبان را به خود جلب کند. در این سایت نوشته شده: «فیلم «هدیه» بسیار هوشمندانه است و شوخی‌های خرابکارانه‌ای دارد که با انتظارات مخاطبان بازی می‌کند و آنان را وامی‌دارد تا در طول فیلم بر روی لبه‌های صندلی‌های خود بنشینند.»

«هدیه» توانست در سایت متاکریکیت هم از ۱۰۰ رتبه ۷۸ را به دست آورد و مخاطبان هم در سایت سینما اسکور به آن رتبه متوسط B دادند. این فیلم توانست در مقابل بودجه‌ای ۵ میلیون دلاری در اولین هفته اکران خود ۱۲ میایون دلار فروش داشته باشد و در رتبه سوم جدول فروش قرار بگیرد.

در این میان فیلم «چهار شگفت انگیز» تنها فیلمی نبود که نتوانست در هفته گذشته به طور کامل انتظارات را برآورده کند. فیلم «ریکی و فلش» به کارگردانی جاناتان دمی و بازی مریل استریپ که انتظار می‌رفت با استقبال خوبی مواجه شود، با فروش ۷ میلیون دلاری خود از ۱۶۰۳ سینما در جایگاه هفتم قرار گرفت تا یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های مریل استریپ در گیشه را برایش رقم بزند. با این وجود به نظر می‌رسد نمایش این فیلم در بیش از ۲۰۰۰ سینما در هفته آینده به آمار فروش آن کمک کند. مریل استریپ در این فیلم با دختر خود همبازی شده است.

مریل استریپ

فیلم «ریکی و فلش» یک کمدی-درام است که نظرات مختلفی راجع به آن بیان شده است. بازیگری در فیلم مخصوصا بازی متفاوت مریل استریپ از سوی همگان مورد تحسین قرار گرفت. اما به صورت کلی در سایت راتن تومیتوز فیلم تنها توانست ۵۹ درصد آرای مثبت منتقدان را به خود جلب کند. متاکریکیت هم به فیلم رتبه ۵۴ از ۱۰۰ را داد. مخاطبان هم در سایت سینما اسکور به آن رتبه متوسط B را دادند. به گفته منتقدان چیزهای بیشتری علاوه بر بازی خوب استریپ برای موفقیت یک فیلم لازم است.

۲۲۰۸۸۳_۳۲۰

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها