تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۱۳:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75619

دیزنی به تنها کمپانی فیلمسازی تاریخ سینما تبدیل شده است که توانسته فروش سالانه خود را دو بار از مرز ۶ میلیارد دلار عبور دهد.

به گزارش سینماسینما، به لطف فروش فوق‌العاده «جنگ ستارگان: آخرین جدای» که تاکنون بیش از نیم میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخته است، کمپانی دیزنی به زودی فروش جهانی سال ۲۰۱۷ خود را از مرز شش میلیارد دلار عبور خواهد داد.

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» و دومین قسمت از یک سه‌گانه جدید از این مجموعه است که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده «رایان جانسون» است.

دیزنی اولین و تنها کمپانی فیلمسازی است که تاکنون تواسته دو بار به چنین فروش سالانه‌ای دست یابد، همانطور که سال گذشته در نهایت رکورد ۷.۶ میلیارد دلاری را در گیشه جهانی ثبت کرد. دیزنی همچنین تنها کمپانی فیلمسازی تاریخ است که سه سال پیاپی با محصولاتش به فروشی بالغ بر پنج میلیارد دلار دست یافته است.

دیزنی پیش از این و در سال ۲۰۱۷ در گیشه داخلی (سینمای آمریکا) نیز دو میلیارد دلار فروخته است.

از دیگر فیلم‌های پرفروش دیزنی در سال ۲۰۱۷ می‌توان به «دیو و دلبر» (۱.۲۶ میلیارد دلار)، قسمت وم «نگهبانان کهکشان» (۸۶۳ میلیون دلار)، «ثور: راگناروک» (۸۴۳ میلیون دلار) و «دزدان دریایی کارائیب: مرد مرده قصه نمی‌گوید» (۷۹۴ میلیون دلار) اشاره کرد.

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها