تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۳:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 95338

مستندی که در آن زندانیان سابق فلسطینی جمع شده و از کابوس‌های شبانه‌شان یاد می‌کنند به عنوان نماینده فلسطین برای اسکار خارجی زبان ۲۰۱۹ انتخاب شده است.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، فلسطین فیلم «شکار اشباح» را که توسط رائد انضونی ساخته شده به عنوان نماینده رسمی خود در رقابت اسکار خارجی زبان ۲۰۱۹ معرفی کرد.

این مستند زندانیان سابق مرکز بازجویی موسکوبیه بیت‌المقدس را گرد آورده و سلول‌ها و اتاقی شبیه اتاق بازجویی آنجا را ساخته است تا همه شکنجه‌ای را که زندانیان توسط زندانبان‌های صهیونیست متحمل می‌شدند، دوباره زنده کند. در وضعیتی کاملا رئالیستی، زندانیان سابق به بازآفرینی همه شکنجه‌ها پرداختند و درباره تحقیری که تجربه کردند، صحبت کردند.

هالیوودر ریپورتر پیشتر در نقد این مستند نوشته بود: این فیلم در واقع از یک سو درامی مستند و از سوی دیگر نشست درمانگرانه‌ای است که رائد انضونی کارگردان در یک پروژه غیرمتعارف در کنار هم و با بازیگرانی که همگی زندانیان سابق هستند شکل داده تا ابتدا فضای زندان و بعد خاطرات دردناک آنها را برابر دوربین زنده کند.

این فیلم با همکاری فلسطین، فرانسه، سوییس و قطر ساخته شده و نخستین بار در بخش پانورامای جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۷ به نمایش درآمده و موفق به کسب جایزه اصلی بخش مستند این جشنواره و نیز یکی از سه جایزه فیلم منتخب مخاطبان شده است.

فیلم انضونی سپس راهی جشنواره‌های مختلف سینمایی شد که جشنواره فیلم فلسطین، جشنواره بین‌المللی فیلم سیاتل و جشنواره بین‌المللی مستند شفیلد از جمله آنهاست.

«شکار اشباح» یازدهمین فیلمی است که فلسطین برای اسکار خارجی زبان انتخاب و معرفی می‌کند که از این میان تاکنون دو فیلم فلسطینی شامل «بهشت حالا» و «عمر» هانی ابواسعد موفق به کسب نامزدی اسکار شده‌اند.

رائد انضونی متولد ۱۹۶۷ در رام‌الله از ۱۹۹۷ به عنون کارگردان مستقل فعالیت می‌کند.

نامزدهای منتخب از میان فیلم‌های معرفی شده به اسکار خارجی زبان دوره نود و یکم، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند. مراسم اسکار ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها