تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۱۲:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 50916

آواتارسیگورنی ویور از بازیگران فیلم «آواتار» گفت فیلمبرداری قسمت دوم این فیلم که قرار است تا قسمت ۵ ادامه پیدا کند تازه از پاییز کلید می‌خورد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، بازیگر کهنه‌کار سینما گفته همه تلاش مجموعه این است که فیلم را هرچه زودتر تولید کنند و همه کادر فیلم به این امر بها می‌دهند.
او درباره «آواتار» افزود: داریم تمرین را شروع می‌کنیم، داریم شروع می‌کنیم- خب…، احتمالا نباید چیز بیشتری بگویم. اما در واقع فیلمبرداری تا پاییز شروع خواهد شد.
جیمز کامرون چندی پیش اعلام کرد نوشتن فیلمنامه هر چهار قسمت بعدی «آواتار» تمام شده و بازیگران شامل سم ورتینگتون و زویی سالدانا نیز در کنار سیگورنی ویور در فیلم حضور خواهند داشت.
با این حال هواداران این فیلم با شنیدن این که قسمت دوم فیلم طبق آخرین وعده داده شده در سال ۲۰۱۸ هم آماده نخواهد بود، ناامید شدند. این فیلم ادامه فیلم پرفروش علمی-تخیلی سال ۲۰۰۹ است که ۲٫۸ میلیارد دلار در بازار جهانی فروخت و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد.
ویور نیز با تکرار این که فیلم کریسمس ۲۰۱۸ آماده نخواهد بود افزود: اما قطعا بردباری مخاطبان به خوبی جواب می‌دهد و آنها با مجموعه فوق‌العاده‌ای روبه رو خواهند شد.
این بازیگر افزود: دارم به شما می‌گویم، این فیلمنامه‌ها آنقدر عالی هستند که من هیچ نگرانی از ناامید شدن هواداران ندارم. وی افزود: من از این نگرانم که چطور باید این موضوع‌ها را در قالب تصویر درآوریم؟ بله، چون آنقدر این ایده‌ها بکر و جداب هستند که ساختن‌شان را خیلی سخت می‌کند. وی افزود: واقعا ارزش صیر کردن دارند. واقعا با ارزش هستند. من اصلا نگران زمانی که صرف فیلم می‌شود نیستم. ولی ما واقعا نهایت سعی‌مان را می کنیم تا هر چه زودتر این فیلم را روی پرده ببریم.
سیگورنی ویور که در نقش دکتر گریس آگوستین در فیلم «آواتار» بازی کرده، پیشتر هم گفته بود فیلمنامه‌های بسیار جالبی تهیه شده است.
این بازیگر ۶۷ ساله وقتی سه قسمت فیلمنامه را خوانده بود گفته بود اتفاق‌هایی چندین برابر غیرمنتظره‌تر در مقایسه با قسمت نخست در این فیلمنامه‌ها دیده است.
او یادآور شده بود که کامرون از همه سرنخ‌های مختلف از خانواده گرفته تا روابط و جهان موجود که در قسمت اول ارایه کرده بود استفاده کرد تا این جهان داستانی را بسط دهد و در نهایت به جای ساخت ۴ قسمت کار به ساخته شدن ۵ قسمت منتهی شد.
هر چند کامرون و گروه سازنده همه تلاش خود را کرده‌اند تا داستان مخفی بماند اما گفته می‌شود در ادامه‌های «آواتار» داستان بر نقش جیک با بازی سم ورتینگتون و زویی سالدانا در نقش نیتیری و فرزندان آنها در پاندورا ادامه پیدا می‌کند و درگیری‌های مختلف آنها با انسان‌ها نیز همچنان به قوت خود باقی است.
با توجه به حضور سیگورنی ویور می‌توان انتظار داشت شخصیت وی و نیز شخصیت کلنل کوآریچ که نقشش را استفن لانگ بازی می‌کرد و در قسمت اول مرده بودند، دوباره به قیلم بازگردند.
در حالی که گفته شده بود اکران قسمت دوم «آواتار» دسامبر ۲۰۱۸ صورت می‌گیرد و «آواتار ۵» تا سال ۲۰۲۳ اکران خواهد شد، اما به نظر می‌رسد همه این زمان‌بندی به هم خورده باشد.
با وجود این که کامرون بارها اعلام کرده فیلمبرداری هر چهار فیلم «آواتار» هم‌زمان انجام خواهد شد، اما با توجه به گستردگی داستان همین کار نیز دشواری‌های خودش را دارد و خود کامرون تاکید کرده بود باید وقت فیلمبرداری و گرفتن قسمت‌های مختلف یک لوکیشن پشت سر هم، بدانیم کجا هستیم و داریم چه کار می‌کنیم.
در عین حال توجه به این نکته نیز ضروری است که فیلمبرداری این فیلم با دیگر فیلم‌ها فرق دارد چون بیشتر کار با گرفتن عکس‌هایی انجام می‌شود که بعد باید دوربین‌های دیجیتال به آنها جان ببخشند و این تنها حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کار را تشکیل می‌دهد و بقیه فیلم به صورت مصنوعی ساخته می‌شود.
داستان فیلم در سال ۲۱۵۴ میلادی و در یکی از چندین ماه سیاره‌ای در سامانه ستاره‌ای آلفا قنطورس به نام پاندورا اتفاق می‌افتد. انسان‌ها مشغول خارج کردن سنگی با ارزش و فلز مانند از دل این سیاره هستند. پاندورا حاوی گوناگونی شگفت‌انگیزی از زندگی فرازمینی است، و جوی غیرقابل استنشاق برای انسان‌ها دارد. جانداران بومی این سیاره موجوداتی شبیه انسان هستند که «ناوی» نامیده می‌شوند. آنها نیمه وحشی و بدوی به نظر می‌آیند، اما دارای فرهنگی بسیار غنی و کل‌نگر هستند.
در عین حال منتقد سینما بلند تاکید کرده است جهان در انتظار تماشای این فیلم است که مراحل پیش تولید آن یک دهه به طول انجامیده است.

منبع: بانی فیلم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها