تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۰۹:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 53963

«وودی آلن» با گروه موسیقی جاز «نیو اورلئان» یک تک اجرا را در سالن رویال آلبرت هال لندن روی صحنه می‌برد.به گزارش سینماسینما، این کنسرت که دوم جولای در لندن با اجرای «وودی آلن» و گروه موسیقی جاز «نیو اورلئان» برگزار می‌شود، شامل مجموعه‌ای پرانرژی از بداهه‌نوازی‌هاست و بنا بر اعلام برگزارکنندگان، هیچ فهرستی از قطعات وجود ندارد و حتی نوازندگان نیز نمی‌دانند «وودی آلن» و «ادی دیوس» رئیس گروه موسیقی، کدام قطعه‌ها را برای اجرا در نظر گرفته‌اند.

در حالی که «وودی آلن» با این گروه موسیقی جاز به‌صورت منظم برنامه‌هایی را در نیویورک اجرا می‌کند، اما این اولین بار پس از سال ۲۰۰۴ است که آن‌ها قصد دارند کنسرتی را در لندن روی صحنه ببرند.

«وودی آلن» که به‌عنوان یک سینماگر سرشناس شناخته می‌شود، همواره عشق و علاقه فراوانی به موسیقی داشته است و در سال ۲۰۱۲ که برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی برای فیلم «نیمه شب در پاریس» شد، به‌دلیل حضور در کنسرت، در مراسم اسکار شرکت نکرد. «آلن» ۲۵ سال است برای گروه موسیقی جاز «نیو اورلئان» کلارینت می‌نوازد.
وودی آلن
«باربارا کاپل» در سال ۱۹۹۷ در مستندی به عنوان «Wild Man Blues» به تور «وودی آلن» و گروه موسیقی «نیو اورلئان» در سال ۱۹۹۶ در اروپا پرداخت.

وی طی سه دهه فیلم‌سازی، بیش از ۴۵ فیلم ساخته که با آن‌ها افتخارات و جوایز سینمایی متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چهار جایزه اسکار و دو جایزه «گلدن گلوب» اشاره کرد.

دو جایزه‌ بهترین کارگردانی و شش جایزه‌ بهترین فیلم‌نامه از جوایز «بفتا»ی انگلیس، خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین در سال ۱۹۷۵، جایزه‌ «فیپرشی» جشنواره‌ کن در سال ۱۹۸۵ برای «رز بنفش قاهره»، دو جایزه‌ بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار فرانسه برای «منهتن» و «رز بنفش قاهره»، جایزه بهترین فیلم اروپایی از جوایز «گویا»ی اسپانیا در سال ۲۰۰۶ برای «امتیاز نهایی»، شیر طلای افتخاری جشنواره‌ ونیز در سال ۱۹۹۵، جایزه‌ یک عمر دستاورد سینمایی از جشنواره‌ «سن‌سباستین» در سال ۲۰۰۴ از دیگر افتخارات سینمایی این کارگردان محسوب می‌شود. وی ۲۴ بار نامزد دریافت اسکار و چهار بار برنده آن شده که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی می‌شود.

منبع: ایسنا به نقل از گاردین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها