تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۱۲:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 54692

ویلیام فریدکین«ویلیام فردکین»، کارگردان آمریکایی قصد دارد یک مستند بلند درباره دنیای واقعی جن‌گیری بسازد.

به گزارش سینماسنیما، به نقل از هالیوود ریپورتر، این کاگردان برنده اسکار با همکاری با کمپانی «ال دی اینترتینمنت» مستند بلندی با عنوان «شیطان و پدر آمورث» خواهد ساخت و به مقایسه لحظات فیلم معروف «جن‌گیر» با جن‌گیری واقعی خواهد می‌پردازد.

بیش از یک دهه پس از ساخت فیلم «جن‌گیر» در سال ۱۹۷۳، «ویلیام فردکین» سازنده این فیلم اجازه حضور در یک جلسه جن‌گیری توسط پدر «گابریل آمورث» را پیدا کرده که از او به عنوان “رئیس جن‌گیران” یاد می‌شود که انجمن بین‌المللی جن‌گیران را در سال ۱۹۹۰ تأسیس کرد و به مدت ۱۰ سال ریاست آن را برعهده داشت و تاکنون هزاران بار جن‌گیری کرده است.

«فردکین» در جلسه جن‌گیری یک زن ایتالیایی که دچار تشنج و تغییرات رفتاری شده و از طریق روان درمانی معالجه شده شرکت کرده و درباره آن مقاله‌ای مستند در مجله «vanity Fair» نیز نوشت است.

وی در این‌باره می‌گوید: فرصت مشاهده یک جن‌گیری واقعی ۴۰ سال پس از ساخت فیلم «جن‌گیر» و به صورت کاملا اتفاقی برایم فراهم شد. من همواره شیفته طبیعت خوب و شر و احتمال مالکیت شیطانی بوده‌ام.

«ویلیام فردکین» در ابتدای دهه ۱۹۷۰ میلادی با فیلم‌های «ارتباط فرانسوی» (۱۹۷۱) و «جن‌گیر» (۱۹۷۳) نقش پررنگی در احیای سینمای آمریکا ایفا کرد و در سال ۱۹۷۲ برای «ارتباط فرانسوی» موفق به کسب جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین کارگردانی شد.

جایزه شیر افتخاری جشنواره ونیز، جایزه فیپرشی جشنواره فیلم کن برای فیل «باگ» و همچنین یوزپلنگ طلایی جشنواره «لوکارنو» به پاس یک عمر دستاورد سینمایی از جمله دیگر افتخارات این کارگردان کهنه‌کار محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها