تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۲۰:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38322

جنگ ستارگانسال ۲۰۱۶ با موفقیت خیرکننده آثار دیزنی به پایان رسید و به لطف فروش بالای این آثار رکورد فروش سینمای آمریکا در یک سال شکسته شد.

به گزارش سینماسینما، در سال نوی میلادی نیز نبض گیشه سینمای آمریکا همچنان در دست «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» است. این فیلم در سومین هفته اکران با فروشی برابر با ۶۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رده نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای آمریکا را از آن خود کرد.

تازه‌ترین اثر از دنیای حماسی «جنگ ستارگان» تا کنون در آمریکا ۴۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و در سراسر جهان ۷۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بلیت فروخته است. طولانی‌تر شدن تعطیلات پایان هفته در آمریکا به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی به فروش بیشتر فیلم‌ها کمک شایانی کرد.

این فیلم که در حال حاضر در بیش از چهار هزار سینمای آمریکا در حال اکران است، پس از «در جستجوی دُری» عنوان دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داد. هر چند که ادامه اکران فیلم در سال ۲۰۱۷ بی‌شک فروش آن را از «در جستجوی دُری» بیشتر خواهد کرد.

در گیشه سال نوی سینمای آمریکا رتبه دوم پرفروش‌ترین‌ها به انیمیشن «آواز» از کمپانی یونیورسال رسید. این انیمیشن درباره مسابقه آوازخوانی در دنیای حیوانات در دومین هفته اکران ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش داشت. مجموع فروش این انیمیشن در آمریکای شمالی به ۱۸۰ میلیون دلار رسیده است. فروش خارجی «آواز» نیز هفته گذشته از مرز ۱۰۰ میلیون دلار گذشت تا این انیمیشن خیلی زود فروش جهانی خود را به مرز ۳۰۰ میلیون دلار نزدیک کند.

با عملکرد خوب فیلم‌هایی چون «روگ وان» و «آواز» گیشه سینمای آمریکا در سال ۲۰۱۶ رکورد شکست و مجموع بلیت‌فروشی سینماهای آمریکا در این سال به ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها