تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۱۳:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 27119

ادوارد اسنودنکرملین از فیلم زندگینامه‌ای «اسنودن» تجلیل کرد و آن را با کیفیت بالا و نزدیک به مستند خواند.

به گزارش سینماسینما، فیلم «اسنودن» اولیور استون درباره زندگی ادوارد اسنودن که اکنون در روسیه زندگی‌می کند از سوی سخنگوی کرملین به عنوان فرصتی عالی برای آشنایی با آنچه واقعا اتفاق افتاده است، خوانده شد.

سخنگوی کرملین به مردم توصیه کرده حتما این فیلم را ببینند تا متوجه شوند چرا این عضو سابق سازمان اطلاعات آمریکا از سال ۲۰۱۳ تاکنون در تبعید در روسیه زندگی می‌کند.

دیمیتری پسکوف با دیدن این فیلم که همین هفته قرار است در روسیه و آمریکا نیز اکران خود را آغاز کند و ماه اکتبر به بریتانیا می‌رسد، گفت با این فیلم تماشاگران می‌توانند همه ماجراهایی را که منجر به این سروصدای جهانی شد مرور کنند و متوجه شوند ماجرا چه بوده است.

پسکوف افزوده است این فیلم فیلمنامه‌ای درخشان دارد و آنچه خیلی اهمیت دارد این است که فیلم به اثری تقریبا نزدیک به مستند بدل شده است. فرصتی عالی برای این که هرکسی بفهمد چه ماجراهایی اتفاق افتاد.

پسکوف که دبیر خبری ولادیمیر پوتین از سال ۲۰۱۲ است افزوده است که از نظر او این فیلم کیفیتی عالی دارد.

نسخه‌ای که در روسیه نمایش داده می‌شود چهار دقیقه بیشتر از نسخه‌ای است که در آمریکا اکران می‌شود و دلیل این امر جایی توضیح داده نشده است.

جوزف گوردون لویت در این فیلم در نقش ادوارد اسنودن بازی کرده و شایلین وودلی نیز در نقش دوست او ملیسا لئو جلوی دوربین رفته است. زاخاری کوئینتو و تام ویلکینسون نیز در نقش روزنامه‌نگارانی بازی کرده‌اند که او اطلاعات خود را در اختیار آنها گذاشت.

این فیلم که برای نخستین بار هفته پیش در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد با نقدهای متفاوتی روبه رو شده و در حالی که آئو اسکات منتقد نیویورک تایمز آن را مشارکتی هراسناک و ابزورد از دوران ما خوانده، بنجامین لی منتقد گاردین آن را فیلمی بی‌جان خوانده که کارگردان همه صحنه‌ها آن را خیلی قراردادی انتخاب کرده است.

فیلمنامه این فیلم را اولیور استون و کران فیتزجرالد از کتابی که نوشته آناتولی کوچرنا وکیل روسی است اقتباس کرده‌اند. کتاب دیگری نیز که در این میان مورد استفاده قرار گرفت نوشته لوک هاردینگ روزنامه‌نگار گاردین بود.

ادوارد جوزف اسنودن متولد ۱۹۸۳، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی است. افشاگری‌های ادوارد اسنودن از عملیات عظیم جاسوسی و مراقبت در سطح جهانی پرده برداشت. بنا به مدارک اسنودن، این برنامه‌ها که شامل جاسوسی از مردم عادی و شخصیت‌ها در مکالمات تلفنی، ایمیل، استفاده از موتور جستجوی اینترنت و … در تمام کشورها و بدون رعایت مرزهای سیاسی صورت می‌گیرند، در درجه اول توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا (ان اس ای) به اجرا در می‌آیند. گروه «فایو ایز»، دولت‌های اروپایی و شرکت‌های تلفن نیز همکاری مستقیم و نزدیکی در این جاسوسی‌ها دارند. افشاگری‌های اسنودن آغاز رسانه‌ای شدن اطلاعات مربوط به افشاگری‌های جاسوسی گسترده بود.

 

منبع: مهر به نقل از گاردین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها