تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۱ - ۱۴:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 29581

رفتنبا معرفی ۸۵ فیلم پذیرفته شده از سوی اسکار برای رقابت در بخش جایزه اسکار خارجی زبان، اعلام شد نمایندگان ۳ کشور از جمله افغانستان از شرکت در این رقابت بازماندند.

به گزارش سینماسینما، نمایندگان ۸۵ کشور برای بخش خارجی زبان اسکار پذیرفته شده‌اند و به این ترتیب با پایان یافتن مهلت معرفی فیلم‌ها، اکنون رکوردی در زمینه معرفی فیلم برای این بخش ثبت شده است.

اما نکته قابل توجه این است که نمایندگان ۳ کشور افغانستان، ارمنستان و تونس از سوی اسکار برای این رقابت تایید نشده‌اند.

در حالی که افغانستان فیلم «رفتن» ساخته کارگردانی ایرانی افغانستانی، ارمنستان فیلم «زلزله» و تونس فیلم «وقتی چشم‌هایم را باز می کنم» را انتخاب و معرفی کرده بودند، هنوز اعلام نشده که چرا این ۳ فیلم از شرکت در این رقابت باز مانده‌اند. تنها اعلام شده که این سه فیلم از سوی آکادمی واجد شرایط تشخیص داده نشدند.

۵ کشور نیز که سال پیش در این رقابت شرکت داشتند، امسال نماینده‌ای معرفی نکردند که شامل اتیوپی، گواتمالا، ایرلند، ساحل عاج و پاراگوئه می‌شود.

فیلم نوید محمودی با عنوان «رفتن» به عنوان نماینده کشور افغانستان در بخش خارجی‌زبان اسکار معرفی شده بود.

برادران محمودی که در هفتاد و هفتمین دوره مراسم اسکار با فیلم «چند متر مکعب عشق» حضور داشتند امسال با فیلم سینمایی «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی نماینده سینمایی افغانستان برای شرکت در هفتاد و نهمین دوره مراسم اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شدند.

فیلم سینمایی «رفتن» محصول مشترک ایران و افغانستان است و در سال ٩۴و ٩۵ تولید شده است.

از میان فهرست اعلام شده به عنوان پذیرفته شدگان اسکار، در دو مرحله بعدی اسامی پنج نامزد نهایی انتخاب و معرفی خواهد شد.

ابتدا باید اعضای چند صد نفری اسکار همه این فیلم‌ها را تماشا کنند و در حالی که به چند گروه تقسیم می‌شوند، پس از ۲ ماه در نیمه دسامبر از ۶ تا ۱۰ امتیاز به آنها بدهند. ۶ فیلمی که بالاترین رای را آورده باشند به مرحله بعدی می‌روند. سه فیلم نیز از سوی ۲۰ عضو کمیته ویژه به این مجموعه افزوده می‌شوند.

از این مجموعه که به نیمه نهایی راه یافته‌اند در اوایل ژانویه فهرست نهایی معرفی می‌شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها