تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۲۱ - ۰۹:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86274

سینماسینما، محمد حقیقت:درکن ۲۰۱۸. فیلمساز خوبی ظهورکرد.  علی عباسی متولد ایران درسال ۱۹۸۱ بدنیا آمد. چندین داستان کوتاه به فارسی نوشته است . درسال ۲۰۰۲ تحصیلاتش را دانشگاه پلی تکنیک تهران نیمه کاره رها میکند و به اروپا می آید و سرانجام در استکهلم مستقر میشود تا در رشته معماری ادامه تحصیل دهد. درسال ۲۰۰۷ از مدرسه ملی فیلم دانمارک فارغ التحصیل میشود. و در رشته کارگردانی درجه خوبی میگیرد . اولین فیلم بلند خود بنام ”شلی” را می‌سازد که دربخش پانارومای جشنواره برلین در۲۰۱۶ پذیرفته می‌شود. حالا وی با دومین فیلم بلند خود در بخش نوعی نگاه جشنواره کن شگفتی آفرید .

فیلم از رومانی نوشته جان ایوید لیندویسک اقتباس شده که علی عباسی آن‌ را با نویسنده کتاب و یک نفردیگر به رشته تحریر در آورده اند.

سناریو بسیار حرفه ای و هوشمندانه نوشته شده و اجرای میزانسن فیلم خبر از استعداد درخشان این کارگردان تازه نفس ایرانی الاصل می‌دهد.

روایت فیلم داستان تینا زنی مرزبان را روایت میکند. که درکنار پلیس کار کرده و حس بویایی بسیار غریب دارد که همکاران او را متعجب کرده است. وی صورتی کمی غیره عادی دارد و خیلی سریع تشخصیص میدهد که خلافکاران چه چیزی را پنهان کرده اند. تا اینکه روزی با مردی از نوع خودش آشنا می‌شود و ماجرا غریب و غریب تر می‌شود.

تماشاگر در اینجا با دو موجود فرا انسانی روبرو می‌شود و هر لحظه حیرت او از آن‌ها بیشتر می‌شود.

فیلم اگرچه می‌تواند در ژانر اورور جا بگیرد اما ژانر ها را در هم می‌پیچد و خود می‌تواند ژانر جدیدی باشد. استعداد بسیار خوب این کارگردان تازه نفس وی را از امیدهای آینده سینمای اروپا معرفی می‌کند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها