تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۱۶:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 22789


یالثارات شهاب حسینیسام بهشتی

چند روز پیش بود که سخنگوی ارشاد، مثل همیشه که حامل خبر های خوب و بد است، این بار خبر داد که هفته نامه «یالثارات» به دلیل توهین به سینماگران و هنرمندان لغو مجوز شده و این خبر بازخورد بسیار خوبی در میان خانواده سینما داشت.

اما از آنجا که وزارت ارشاد و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی حرفشان در میان بعضی نهادها خریدار ندارد و در بسیاری موارد  تصمیم هایی که در این وزراتخانه گرفته می‌شود، بر عکس، اجرایی می‌شود، روزنامه «یالثارات» با حکم قوه قضاییه امروز  چهارشنبه ۱۳ مرداد منتشر شد.

هرچه باید درباره وزارت ارشاد و شخص وزیر می‌گفتم را در مطلب های قبلی گفته ام اما نکته که امروز قابل مطرح کردن است، مطلبی است که این نشریه علیه شهاب حسینی نوشته است؛ مطلبی سراسر توهین و افترا به این بازیگر جهانی سینما ایران است. حیرت کردم از این همه واژه نامناسب که در پیکره این مطلب به کار رفته بود و نگارنده آن درباره «سیدِ خدا» چنین نوشته و او را داعشی خطاب کرده است.

همه ما دین مشترکی داریم و خود را شیعه مولا علی می دانیم. یکی از اصول اولیه دین ما این است که به راحتی برچسب نزنیم و به کسی توهین نکنیم، اما در عجبم آن دوستانی که به قول خودشان در شهر مذهبی ری نشسته اند و نون ماست خود را می‌خورند و خود را از تبار خونخواهان امام حسین(ع) می‌دانند، چگونه می توانند به «سیدِ خدا» این القاب را نسبت دهند و او را دو گانه سوز و داعشی معرفی کنند؟

مگر شماهایی که امروز به شهاب حسینی برچسب می زنید، با فیلم «دل شکسته» او عاشقی نکردید و او را اسطوره خطاب نکردید؟ مگر شماها نبودید که می‌گفتید، او تنها کسی است که توانسته نقش یک بچه هئیتی و مذهبی را به این خوبی ایفا کند؟ چند بار در جمع های «خودتان» و محفل های انقلابی این فیلم را به نمایش در آوردید و اشک ریختید؟

این شهاب حسینی که امروز به او برچسب می زنید همان قهرمان زندگی شما در چندسال پیش است. او که عوض نشده و به مسیر حرفه ای اش ادامه داده اما امثال شما هستید که مواضعتان دائما در حال چرخش است.

مگر همین شهاب حسینی نبود که بعد از دریافت جایزه نخل طلای کن، جایزه اش را به ساحت مقدس امام عصر تقدیم کرد، حداقلش فکر می کنم او خیلی بیش تر از شماها مسیر قم را طی کرده و به جمکران رفته است.

این بازیگری که از او نام بردید، در تمامی کارهای خیر پیش قدم بوده، شاید کمتر کسی است که بداند او بدون که نامش را فاش کند، چه قدر به یاری افراد بی بضاعت شتافته و دستِ آن ها را گرفته است.

اگر اخبار سینمای ایران را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که سید شهاب الدین حسینی این روزها در ایران است و مشغول ایفای نقش در فیلم تازه محمد پرویزی است. او در ایران است و در این جا خواهد ماند.

دل آدم به درد می آید از این همه تهمت و افترا، به قول مسعود کیمیایی در کتاب آخرش؛ «نامرد کسی است که به موقع نامردی کند، نه در زمانی که بی فایده است.»

به سیدِ خدا، لقب دوگانه سوز و داعشی دادید. توهین به سادات و تهمت زدن به آن ها شاید بار حقوقی در این دنیا نداشته باشد، اما وای از زمانی که دل سیدی را بشکنند و او از ته دل آه بکشد. خداوند از شما بگذرد و مورد عفو الهی قرار بگیرید.

فراموش نکنیم که پیامبر اسلام(ص) فرمود:

«أَحِبُّوا أَوْلَادِی الصَّالِحُونَ لِلَّهِ وَ الطَّالِحُونَ لِی»

فرزندان مرا دوست بدارید و اکرام کنید، خوبانشان را براى خداوند و بدانشان را بخاطر من‏.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. ناشناس
    ۱۳, مرداد, ۱۳۹۵ ۹:۳۰ ب٫ظ

    عالی

  2. ناشناس
    ۱۴, مرداد, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

    ای کاش قبل از نوشتن متن بالا جوابیه شهاب حسینی رو هم می خوندین…

  3. نیلوفر
    ۱۴, مرداد, ۱۳۹۵ ۵:۵۶ ب٫ظ

    من نوجوون بودم روزنامه بخش حوادث رو‌میخوندم نوشته بود، سید … حسینی(نمیدونم اسمش علی بود یا محمد) به دلیل حمل و‌پخش مواد مخدر آن هم به میزان چندین کیلو در حد تن بود…اعدام شد.

    بعد من به اطرافیانم گفتم: این فرد مگه سید نبوده چجوری اعدامش کردن!!!!!

    همه یک قهقهه ای زدن به حالت تمسخر که هنوز تو ذهنم‌مونده.ٔ….

    بزرگوار
    وقتی حرفی در سطح ملی زده میشه مثلا به همکیشان داعشی خود بپبوندید..ٔ.. خب این یعنی چی؟!
    نشریه یالثارات گیریم اشتباه کرده حدیث که اشتباه نبوده اما فوکوس روی تصاویر اشتباه بوده…
    اما آقای حسینی با حرفاشون به من هم که از موافقان پوشش مناسب بودم و ناراضی از بدپوششی توهین کردن!

    آیا شما پیام ایشان را با یک سید خدا و روایت پیغمبر توجیه می کنید!؟

    قدری انصاف، قدری بدور از تعصب، قدری بدور از بت سازی…

  4. محمد
    ۱۶, مرداد, ۱۳۹۵ ۳:۱۵ ب٫ظ

    البته نشریه یالثارات رو باید بررسی کنیم که چه غلطی کردند که چندین بار توقیف شدند، قطعاً این نون و ماستی که میخورند لقمه ی حرومه، و الّا لقمه ی حلال و در پی اون هتاکی و فحاشی؟!! کدوم یک از اولیای دین و ائمه معصومین (علیهم السلام) سیاست و فرهنگشون هتاکی و فحاشی و پرونده سازی بوده؟ قطعا راهی که برادران این نشریه ی منحرف دارند میرند راه اسلام نیست. البته اینکه ما بیایم این نشریه ی منحرف رو ببریم زیر سوال توجیهی برای بدحجابی اهالی هنر که مردم ممکنه به چشم الگو به آنها نگاه کنند نیست. نقد و انتقاد باید کاملاً منصفانه و همه جانبه باشه.

نظر شما


آخرین ها