تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۱۱:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 99968

سینماسینما، کیوان کثیریان – جشنواره فیلم کوتاه با استقبال وسیع علاقمندان سینما و فیلم کوتاه برگزار شد و بر پویایی و بالندگی سینمای کوتاه و ظرفیت‌های بالای آن صحه گذاشت.

هرچه سینمای حرفه‌ای از ریل خارج شده و در مجموع، ناامید کننده و جز-موارد معدود- بی‌کیفیت به نظر می‌رسد، سینمای کوتاه و مستند امیدوارکننده و سرحال است. من یکی دو روزی که توانستم در جشنواره حاضر شوم، از این میزان استقبال به وجد آمدم و دوستانی که در همه ایام جشنواره حاضر بودند، به نظم قابل قبول برگزاری اشاره می‌کردند و کیفیت ورکشاپ‌ها را نیز می‌ستودند.
نکته عجیب اینکه واقعا چطور پردیس ملت که به هیچ وجه شرایط لازم را برای برگزاری جشنواره‌های جدی ندارد برای چنین رویدادی انتخاب می‌شود؟ شرایط مکانی و جعرافیایی نامناسب باعث شده مشکل رفت و آمد بیداد کند. آدم‌های زیادی مدت‌ها در انتظار اسنپ و تپسی بمانند و دست آخر هم خیلی‌هایشان موفق نشوند. پارکینگ بسیار نامناسب و البته کم‌ظرفیت این مجموعه مشکلات زیادی به بار می‌آورد و البته فضای داخلی پردیس هم مناسب جشنواره نیست. مشکل اینترنت و آسانسور و نقشه داخلی گیج کننده مجموعه و … را هم اضافه کنید.
عجیب‌تر آنکه جشنواره ملی فجر هم سال گذشته همین‌جا برگزار شد و امسال هم قرار است همین اتفاق بیفتد. از همکاران خودم در عجبم که به رغم مشکلات عدیده این مجموعه، باز هم زیربار چنین تصمیمات عجیبی می‌روند.
من چند سالی است خودم را از حضور در کاخ جشنواره-چه میلاد و چه ملت- معاف کرده‌ام ولی می‌دانم طبعا روزهای جشنواره-متاسفانه- به همکارانم سخت خواهد گذشت.
امید که مدیری کارآمد و دلسوز پایش به سینما باز شود و کاری ماندگار از خود به جای بگذارد که همانا ساخت یک کاخ جشنواره درست و درمان و درخور سینمای ایران است. آن‌وقت شاید بساط تصمیمات بی‌ضابطه، غیرکارشناسی و رابطه‌ای برچیده شود.

منبع: روزنامه اعتماد ۲۲ آبان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها