تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۱:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 79826

سینماسینما، محمد حقیقت:

سهیل بیرقی متولد مهرماه ۱۳۶۲ درشهررضا( اصفهان) فعالیت سینمائی اش را با دستیارکارگردانی در فیلم “آدم” اثر عبدالرضا کاهانی آغاز کرد ودرچند فیلم دیگر از همین کارگردان و نیزبا صدرعاملی وغیره همکاری خودرا ادامه داد. با اولین فیلم بلندش ” من” استعداد خودرا بعنوان یک کارگردان تازه نفس وخوش قریحه نشان داد و حالا در دومین ساخته اش ” عرق سرد” بنظر می آید جهش بسیار خوبی کرده باشد. انتخاب سوژه اش برای منتقدان اهل فن ونیز کسانی که جشنواره های جهانی را دنبال میکنند، جالب توجه است. از سوی دیگراین فیلمسازکه نگاه تیزبینانه ای باید به مسایل اجتماعی پیرامون خود در جامعه امروز ایران داشته باشد، انگشت روی سوژه جالبی گذاشته است.

موضوع این فیلم که به دغدغه زنان جوان که میخواهند روی پای خود به ایستند، وتلاش برای داشتن حق خود در جامعه مردسالاراصرار می ورزند بنا شده که با انرژی این خواسته ها را دنبال میکنند. مطرح کردن چنین مسائلی میتواند برای جامعه ایران قابل توجه باشد و بیش از پیش مردم را به فکر وادارد وهمچنین در خارج از ایران توجه ها را به خود جلب کند.

با توجه به این سوژه، چنانچه “عرق سرد” اینطور که ازبرخی صحنه هایی که دیده ام،بر می آید، دینامیسم لازم را دررابطه با فوتبال زنان، تمایل آنها برای رفتن به مسابقات بین المللی، را داراست. اگرکل فیلم از سناریویی محکم وحساب شده وبدون شعاری برخوردارباشد از یک سو، وهمچنین ازسوی دیگر، دارای میزانس های حرفه ای، هدایت بازیگرانی که بخوبی از پس نقش ها برآمده باشند، ومونتاژ هوشمندانه ای هم در آن صورت گرفته باشد، میتواند “عرق سرد” را به فیلم جالب توجهی برای ارائه به جشنواره کن ۲۰۱۸ تبدیل کرده باشد. طبیعتا بعد از دیدن تمامی فیلم بیشتر میتوان راجع به آن صحبت کرد. اما احتمال اینکه ” عرق سرد” جشنواره کن را گرم کند، وجود دارد.

 

 

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها