تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۹:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 34394

سینماسینما، محسن جعفری راد:

 

مستند ننا (محمدرضا وطن دوست)

نمونه منحصر به فرد یک اثر فرمالیستی و تجربی. تمام تصاویر این فیلم از انعکاس محیط و آدمها در آب یک شالیزار تشکیل شده و نشان می دهد که می توان به جای چه گفتن،اولویت را به چگونه گفتن داد.دوربین محمدرضا وطن دوست به معنی دقیق کلمه در این مستند جادو می کند،مرز میان خیال و واقعیت را از بین می برد و لحظه ای مخاطب را رها نمی کند. فیلمی که در انبوه مستندهای تلویزیونی جشنواره امثال،مختصات کامل یک فیلم تجربی و سینمایی را دارد.

اولین نمایش آن ساعت ۵ در سالن ۵ پردیس چهارسو است.

 

مستند آقای هرتز (صادق داوری فر)

یک عاشقانه جذاب با یک تفاوت بنیادین با همه عاشقانه ها؛ معشوق در این مستند رادیو است. یک جوان زابلی به طرز حیرت انگیزی عاشق رادیو،گویندگی و تهیه کنندگی در آن است و شنیدن رادیو تمام دغدغه و نیاز او را تشکیل داده است. نمونه مناسب یک مستند ساده و صمیمی که بدون فرم گرایی کاذب،تفسیر خلاقانه ای از زندگی عجیب سوژه ارایه می کند.

اولین نمایش این مستند، ساعت ۲۰:۴۵ در سالن شماره دو پردیس چهارسو است.

 

مستند صدای سکوت(پناه برخدا رضایی)

روایتی تازه از حال و هوای جنگ ایران و عراق که می توان عناصرش را به هر جنگ دیگری تعمیم داد. روایت برجسته ترین عکاسان جنگ با بهترین عکسهای موجود. برگ برنده فیلم تدوین خلاقانه آن است که تمام تصاویر قبل و بعد از ثبت عکس در جنگ را کنار هم قرار داده و چشم اندازی جدید از خون و خونریزی را ارایه می کند.

اولین نمایش این فیلم ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۴ پردیس چهارسو است.

 

 

مستند دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری (بهتاش صناعی ها و مریم مقدم)

سینمای مستند به این شکل مستندها نیاز مبرمی دارد. مستندی که هموتمام قواعد جذابیت برای مخاطب عام را رعایت کرده و در مرحله بعدی برای مخاطب جدی سینما نیز تامل برانگیز است. ماجرای آرمان خواهی مرد ثروتمندی که می خواهد در دنیا صلح برقرار کند اما با موانع مختلفی رو به رو می شود. بهتاش صناعی ها و مریم مقدم یک مستند فانتزی و بامزه ساخته اند که جای خالی اش در مستند ایران حس می شود.

اولین نمایش این مستند ساعت ۱۹:۳۰ فردا در سالن شماره یک پردیس چهارسو است.

 

مستند مسافران (محمود رحمانی)

یک سند زنده جامعه شناختی از جامعه شهری در ایران. جامعه ای که با خلاقیت کارگردان در دکوپاژی که ارتباط بی واسطه ای با مخاطب یرقرار می کند،یک آینه زنگاربسته و رازآلود را جلوی مخاطب می گذارد. محمود رحمانی که به معنای دقیق کلمه مستند ساز مستقل و خلاقی است بعد از  تجربه گرایی کم نظیرش در مستند ملف گند(طولانی ترین پلان سینمای مستند ایران)،در مستند مسافران یک بار دیگر با حذف یکی از عوامل اصلی ساخت فیلم یعنی فیلمبردار ،تلنگری مهیب به افکار عمومی برای دیدن بهتر و شنیدن بهتر اطراف خود می زند.

این مستند فردا ساعت ۲۱ در سالن شماره یک پردیس چهارسو اکران می شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها