آخرین وضعیت جسمانی ضیاالدین دری از زبان پسرش

نوید دری، پسر ضیاءالدین دری، کارگردان سینما و تلویزیون می‌گوید در حال حاضر به همراه پدرش در شیراز است اما این کارگردان در حال حاضر در بیمارستان بستری نیست و منتظر تصمیم پزشکان برای ادامه درمان و یا پیوند کبد هستند.

به گزارش سینماسینما، از هفته گذشته اخباری مبنی بر بستری شدن ضیاءالدین دری به دلیل تب و مشکلات عفونی در بیمارستان شنیده شد، اما ظاهرا مشکل این کارگردان تنها به این بیماری ختم نشد و در نهایت با آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که کبد او دچار مشکل شده است و بنا به تشخیص پزشکان دری برای ادامه روند درمان راهی شیراز شد.

نوید دری پسر این کارگردان درباره علت مشکل به وجود آمده برای پدرش می‌گوید: «هفته گذشته ایشان به دلیل تب و عفونتی که در بدنشان وجود داشت، در بیمارستان بستری شدند. در واقع با پایین آمدن گلبول‌های سفید بدن‌شان که سیستم ایمنی را دچار کرده بود، در بیمارستان بستری شدند اما با درمان این مشکل حل شد.»

او ادامه می‌دهد: «اما بیماری اصلی که ایشان دارند مربوط به کبدشان است که البته آن هم به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی به وجود آمده است.»

نوید دری درباره آخرین وضعیت درمانی پدرش توضیح می‌دهد: «در حال حاضر به همراه پدرم در شیراز هستیم. در تهران بعد از اینکه تب ایشان قطع شد پزشکان برای این‌که مطمئن‌ شوند، بیشتر نگه‌شان داشتند و بعد از آزمایش‌هایی که انجام شد خواستند تا ایشان را برای ادامه درمان به شیراز بیاوریم تا زیرنظر جراحان و و متخصصان بیمارستان بوعلی (صدرا) شیراز باشند تا اگر احتیاجی به پیوند بود در نزدیک‌ترین زمان این اتفاق بیفتد.»

دری در ادامه درباره حاد بودن مشکل کبد و نیاز به پیوند نیز می‌گوید: «مشکل ایشان یک مشکل طولانی مدت بوده که بعد از ۷-۸ سال متوجه آن شدند و آن هم به این علت که بیماری‌شان نهفته بود. گاهی اوقات بیماری‌های کبدی بر اثر هپاتیت یا کبد چرب به وجود می‌آید اما ایشان هیچ کدام از این مشکلات را نداشتند و به دلیل ضعیف شدن سیستم خودایمنی بدنشان به دلیل اینکه در چند سال گذشته در استرس و فشار شدید کاری قرار داشتند، گرفتار این بیماری شدند. اختلال سیستم خود ایمنی بدن هم مشکلی است که به یک عضو از بدن حمله می‌کند و آن را از کار می‌اندازد.»

او همچنین درباره شرایط عمومی و حال فعلی این کارگردان بیان می‌کند: «خوشبختانه شرایط عمومی‌شان نسبت به وضعیتی که دارند خوب است، کارهای پزشکی‌شان در بیمارستان شیراز انجام شده و و فعلا نیاز ندیدند در بیمارستان بستری شوند و به ما اعلام کردند در نزدیک‌ترین محل به بیمارستان حضور داشته باشیم تا اگر تشخیص برای پیوند قطعی شد هر لحظه که کبد مناسب بیمار پیدا شد ما را خبر کنند.»

دری درباره احتمال پیوند کبد با توجه به نتیجه آزمایش‌ها نیز می‌افزاید: «احتمالش زیاد است که این عمل انجام شود و اما تا شورای پزشکی تشکیل نشود، نتیجه هیچ چیز قطعی نیست. اما در ۴۸ ساعت آینده مشخص می‌شود که پزشکان چه تصمیمی می‌گیرند.»

پسر این کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون در پایان ضمن تشکر از خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی که در طول این مدت جویای احوال پدرش بودند می‌گوید: «علاوه بر دوستان در خبرگزاری‌ها، مسئولین هم در یک هفته گذشته خیلی همکاری کردند و از نظر معنوی ما را حمایت کردند. روحیه پدرم در این چند روز گذشته به دلیل همین پیگیری‌ها و حمایت‌ها از سوی همه اقشار هنری، سینمایی و سیاسی خوب بوده و این حمایت‌ها برای ایشان تاثیرگذار بوده است. خیلی از همه تشکر می کنیم که جویا و پیگیر حال ایشان بودند.»

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 92404 و در روز سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱:۵۷
2024 copyright.