آشنایی با نمایندگان «هنر و تجربه» در فجر/ دو فیلم‌اولی آمدند

کوپال«کوپال» و «خانه / اِوْ» از فهرست پیشنهادی «هنر و تجربه» به بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر راه یافتند.
به گزارش سینماسینما، با اعلام نام پنج فیلم دیگر در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، ۲ فیلم «کوپال» به کارگردانی کاظم مولایی و «خانه/ اِوْ» به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد از فهرست پیشنهادی «هنر و تجربه» به بخش مسابقه راه یافتند.
از میان ۸۶ فیلمی که در فرم ثبت‌نام جشنواره فجر خواستار حضور در بخش «هنر و تجربه» بودند، شورای سیاستگذاری این گروه فهرستی شامل ۶ فیلم به هیات انتخاب جشنواره سی‌وپنجم فجر ارایه داد که از این فهرست ۲ فیلم «کوپال» و «خانه / اِوْ» برای شرکت در بخش مسابقه پذیرفته شدند.
هر دوی این فیلم‌ها با پروانه ساخت ویدیویی ساخته شده‌اند و اولین فیلم بلند داستانی سازندگانشان به شمار می‌آیند.
«کوپال» اولین ساخته کاظم ملایی با بازی لوون هفتوان داستانی دارد که کمتر در سینمای ایران مشابه آن دیده می‌شود. داستان «کوپال» در مورد یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال است که درست قبل از تحویل سال نو دچار یک چالش بسیار غریب در زندگی‌اش می‌شود. فیلم عمدتا تک‌بازیگر و تک لوکیشن است. نازنین فراهانی و پوریا رحیمی سام از دیگر بازیگران این فیلم هستند. ملایی سابقه ساخت فیلم‌های کوتاهی از قبیل «دیلیت» و «منها» را در کارنامه خود دارد.
ماجرای «خانه / اِوْ» حول یک وصیت نامه می‌چرخد. مردی از دنیا رفته و همه دور جسد او جمع شده‌اند اما این جسد از چشم تماشاگر دور نگه داشته‌ می‌شود. متوفی وصیت کرده که بعد از مرگ، جسد او را در اختیار دانشکده پزشکی برای استفاده علمی قرار دهند اما دخترش شدیدا مخالف است.
اصغر یوسفی‌نژاد که کارش را از مطبوعات و صفحات کتاب مجله گزارش فیلم آغاز کرد و در ماهنامه فیلم ادامه داد در این سال‌ها در سینمای استانی مرکز آذربایجان شرقی مشغول به کار بوده و این فیلم را در تبریز و با بازیگران غیرحرفه‌ای ساخته است.
علاوه بر این ۲ فیلم تعدادی دیگر از فیلم‌های سینمایی بخش مسابقه به علت داشتن ویژگی‌های هنری و تجربی، در فهرست پیشنهادی گروه «هنر و تجربه» قرار دارند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 39588 و در روز چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹:۲۶
2024 copyright.