اختصاصی سینماسینما/ غایبان بزرگ جشنواره کن چه فیلم هایی هستند؟/ فراموش شدگان

سینماسینما، محمد حقیقت:

بلافاصله بعد. از پایان کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن که در پاریس در سینمای بزرگ او- ژ – ث ، در شانزه لیزه برپا شد، عکس العمل منتقدین دیدنی بود.

برخی همان لحظه وتعدادی هم بعد ا در رسانه های خود نظراتشان را منعکس کردند. در مجموع بسیاری از منتقدین فرانسه انتظار داشتند که فیلم های کارگردانان بزرگ ومولف را در لیست مسابقه ببینند، البته تعداد کمی از این مولفین حضور دارند. اما ”فراموش شدگان” بسیار بودند که اسم تعدادی از انها همه جا اورده شده است از جمله : نوری بیلگه جیلان . لارس فون تیریر اولیویه اسایاس. کلر دنی. اگزاویه دولان. مایل لی. ژاک اودیار. لانسلو نمس. ارسن ولز (با فیلم ناتمامش) بریان دوپالما. تری گلیام. ریگاداس. وغیره. / البته برخی ازمنتقدین دلشان را به فیلمسازان کمترشناخته شده که به مسابقه راه یافته اند. خوش کرده اند که در میان انها یک فیلم مصری که اولین ساخته کارگردانش است.

از سوی دیگر فعلا ۱۸ فیلم بخش مسابقه اعلام شده واحتمال اضافه شدن دو یا سه فیلم دیگر هم وجود دارد . برای بخش ”نوعی نگاه” هم معمولا بیست فیلم انتخاب میشود. که فعلا ۱۴ عدد ان را اعلام کرده اند و در. این میان ۶ فیلم اول از کارگردانان انتخاب شده تا این بخش بتواند. باردیگر برنده دوربین طلایی بشود . /گذشته از اینها باید منتظر کنفرانس مطبوعاتی ۱۵ روزکارگردانان شد که بزودی برپا میشود وحتما در. ان سورپرایزهایی وجود. خواهد داشت .

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 84323 و در روز جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹:۲۸
2024 copyright.