اخراج کارگردان «نگهبانان کهکشان» به دلیل انتشار توییت‌های توهین‌آمیز

کمپانی دیزنی جیمز گان کارگردان مجموعه پرفروش «نگهبانان کهشکشان» را به دلیل انتشار توییت‌های توهین‌آمیز؛ هر چند قدیمی، اخراج کرد.

به گزارش سینماسینما، جیمز گان کارگردان سرشناس هالیوودی که در چند سال گذشته با مجموعه فیلم‌های «نگهبانان کهکشان»‌ مشهور شده بود، پس از رو شدن چند توییت قدیمی، اخراج شد.

این فیلمساز آمریکایی پس از رو شدن توییت‌های قدیمی که حاوی جوک‌های جنسی و توهین‌آمیز بود، از مردم عذرخواهی کرد اما آلن هورن رئیس کمپانی دیزی جمعه اعلام کرد که این کمپانی بیش از این با او همکاری نخواهد کرد.

رئیس دیزنی مطالب منتشر شده در توییتر گان را خلاف ارزش‌های کمپانی خواند و اعلام کرد که این نوع رفتارها به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست.

گان نویسنده و کارگردان دو فیلم نخست از مجموعه «نگهبانان کهکشان» با بازی ستاره‌هایی چون کریس پرت و بردلی کوپر است.

این دو فیلم ابرقهرمانی سود زیادی نصیب کمپانی دیزنی کردند. قسمت نخست در گیشه جهانی بیش از ۷۷۰ میلیون دلار فروش داشت.

او علاوه بر این در ساخت مجموعه فیلم‌های موفق «انتقام‌جویان»‌ همکاری کرده است. این کارگردان تا کنون نسبت به خبر اخراجش واکنشی نشان نداده است اما در یک سری توییت درباره نوشته‌های توهین‌آمیز قدیمی خود توضیحاتی ارائه و عذرخواهی کرد.

توییت‌های قدیمی گان که حالا دیگر از توییتر پاک شده، نخستین بار در وب‌سایت دیلی‌کالر منتشر شد. پس از انتشار این توییت‌ها حملاتی بسیار علیه گان صورت گرفت و بسیاری کارشناس سینمایی خواستار اخراج او شدند. او از منتقدان جدی دونالد ترامپ است و چندی پیش به دلیل ملاقات جنجالی ترامپ با پوتین، رییس‌جمهور آمریکا را «خائن» نامیده بود.

هنوز مشخص نیست که چه کسی در قسمت سوم «نگهبانان کهکشان»‌ که سال آینده ساخته خواهد شد، جای گان را خواهد گرفت.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 92616 و در روز شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۰:۱۱
2024 copyright.