از فیلم جدید رابرت پاتینسن تا یک درام پاراگوئه‌ای و «سال سیاه ۴۷»/ در دومین روز جشنواره فیلم برلین چه گذشت؟

جشنواره برلین روز جمعه میزبان تعدادی از ستاره‌های بین‌المللی بود که با تازه‌ترین فیلم‌های خود در این دوره جشنواره حضور دارند.
به گزارش سینماسینما،  فیلم آمریکایی “دوشیزه” (Damsel) به کارگردانی دیوید زلنر و ناتان زلنر، جمعه در دومین روز شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت.

رابرت پاتینسن در این فیلم تاریخی نقش یک بازرگان را بازی می‌کند که به غرب آمریکا سفر می‌کند تا در کوهستان به نامزدش (با بازی میا واشیکوفسکا) ملحق شود. “دوشیزه” اولین بار در دنیا اوایل این ماه در جشنواره ساندنس نمایش داده شد.

پاتینسن بازیگر سری فیلم‌های “گرگ و میش” و واشیکوفسکا فیلم “آلیس در سرزمین عجایب” تیم برتن در مراسم اولین نمایش بین‌المللی فیلم حضور داشتند. “دوشیزه” یکی از ۱۹ فیلمی است که امسال برای دریافت جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای جشنواره برلین رقابت می‌کنند.

روز جمعه همچنین فیلم “وارثین” (The Heiresses) به کارگردانی مارچلو مارتینزی پاراگوئه، آلمان، اوروگوئه، نروژ، برزیل و فرانسه برای اولین بار در دنیا در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده شد. مارتینزی که “وارثین” اولین فیلم بلند داستانی اوست همراه ستاره‌های فیلمش شامل آنا برون، مارگاریتا ایرون و آنا ایوانووا در مراسم فرش قرمز شرکت کردند.

“وارثین” داستان دو زن به نام‌های چلا و چیکیتا از خانواده‌هایی ثروتمند در آسونسیون در پاراگوئه است که بیش از ۳۰ سال است با هم هستند، اما به تازگی وضعیت مالی آن‌ها خراب شده است، به طوری که مجبور شده‌اند اموالی را که به ارث برده‌اند، بفروشند. وقتی اوضاع بدتر می‌شود، چیکیتا به جرم کلاه‌برداری به زندان می‌افتد و اینجاست که چلا با یک واقعیت جدید روبرو می‌شود…

روز گذشته فیلم “سال سیاه ۴۷” (Black 47) به کارگردانی لنس دیلی تولید مشترک ایرلند و لوکزامبورگ برای اولین بار در دنیا در بخش خارج از مسابقه برلیناله روی پرده رفت. هوگو ویوینگ، استفن ری و جیمز برودبنت در این فیلم بازی می‌کنند که داستانش در ۱۸۴۷ در دوران قحطی بزرگ در ایرلند روی می‌دهد.

برگزارکنندگان جشنواره برلین امسال ۱۲ فیلم را برای نمایش در بخش ویژه برلیناله در نظر گرفته‌اند که این بخش روز جمعه با اولین نمایش بین‌المللی فیلم “کتاب‌فروشی” (The Bookshop) به کارگردانی ایزابل کوشت آغاز شد.

فیلم جدید کوشت فیلمساز کهنه‌کار اسپانیایی با اقتباس از رمانی نوشته پنه‌لوپه فیتزجرالد که در ۱۹۷۸ منتشر شد، ساخته شده و داستان زنی بیوه با بازی امیلی مورتیمر است که می‌کوشد با افتتاح یک کتاب‌فروشی در یک دهکده ساحلی انگلیسی به موفقیت دست پیدا کند.

بیل نای و پاتریشیا کلارکسن از دیگر بازیگران “کتاب‌فروشی” هستند که تولید مشترک اسپانیا، بریتانیا و آلمان است. این فیلم به تازگی در سی و دومین دوره جوایز گویا که از آن به عنوان معادل اسپانیایی اسکار یاد می‌شود، برنده جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین ۱۵ تا ۲۵ فوریه (۲۶ بهمن تا ۶ اسفند) برگزار می‌شود.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 80736 و در روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۷:۲۳
2024 copyright.