استقبال گرم کن از «جنگ سرد»

نمایش فیلم «جنگ سرد» ساخته «پاول پالیکوفسکی» با استقبال فراوانی در میاتن مخاطبان و منتقدین در جشنواره کن روبرو شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از رویترز، درام جنگ جهانی «جنگ سرد» در سومین روز و در بخش رقابتی هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن به روی پرده رفت و با تمجید منتقدین از حالا خود را به عنوان یکی از شانس‌های اصلی نخل طلا معرفی کرد.

این فیلم داستان یک عشق آتشین میان دو نفر با سابقه‌ و خلق و خوی کاملا متفاوت است که در بحبوحه جنگ سرد در لهستان، برلین، یوگسلاوی و پاریس روایت می‌شود. این فیلم با بازی «یوانا کولیگ» و «ژان بالیبار» دومین ساخته «پاول پالیکوفسکی» کارگردن مطرح لهستانی است که در سال ۲۰۱۳ با فیلم «آیدا» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی زبان جوایز سینمایی اسکار شد.

«پیتر بردشاو» منتقد سینمایی نشریه گاردین با دادن پنج ستاره کامل به این فیلم آن را اثری پر رمز و راز و شکوهمند از لحاظ موسیقی و بسیار دلربا و جذاب از لحاظ بصری توصیف کرد.

«پالیکوفسکی» که فیلم قبلی‌اش را نیز در پس‌زمینه جنگ ساخته بود در نشست خبری فیلم «جنگ سرد» در جشنواره کن در پاسخ به این که چرا جنگ سرد زمینه روایی خوبی برای روایت یک داستان درام عاشقانه فراهم می‌کند گفت: در آن زمان موانع زیادی وجود داشت و عشق تا حد زیادی موضوعی برای چیره شدن بر این موانع بود.

این کارگردان ۶۰ ساله از سن ۱۴ سالگی در تبعید زندگی می‌کند و آن زمان با مادرش از لهستان به غرب گریخته است. نام‌ شخصیت‌های اصلی این فیلم برگرفته از نام پدر و مادر خودش است و این فیلم به نوعی برگرفته از تجربیات شخصی خود او نیز هست.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 86311 و در روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰:۲۰
2024 copyright.