انگلیس به مستندساز ایرانی ویزا نداد

اولین نمایش بین‌المللی مستند «لوتوس» ساخته محمدرضا وطن‌دوست، در بیست و پنجمین دوره‌ جشنواره «شفیلد» انگلستان بود که در غیاب کارگردان، در بخش رسمی این رویداد معتبر به نمایش درآمد و براساس اعلام برگزارکنندگان جشنواره، با استقبال مخاطبان همراه شد.

به گزارش سینماسینما، وطن‌دوست با ابراز ناراحتی از عدم صدور ویزا برای او و گروهش جهت حضور در جشنواره شفیلد گفت: از بنده و گروهم برای حضور در جشنواره دعوت شده بود، اما متاسفانه سفارت انگلستان ویزای ما را صادر نکرد. از دید من این رفتار سفارت‌خانه‌ها با هنرمندان نادرست است و نگاه فرهنگی و صلح‌طلبانه‌ای در آن حاکم نیست. حضور فیلمسازان و عوامل حرفه‌ای سینما در جشنواره‌های جهانی باعث افزایش سطح دانش سینمایی و پیشرفت کیفی هنرمندان خواهد شد و ارتباطات بین‌المللی افراد را افزایش می‌دهد.

وی با بیان این که با کسب ۶۱ جایزه در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی حضور داشته است، تصریح کرد: این‌گونه رفتارها با هنرمندان از سوی برخی سفارت‌خانه‌ها در حال افزایش است. من اعتراض خودم را به اطلاع مدیران جشنواره شفیلد هم رساندم و آنها نیز بابت این رفتار ابراز تأسف کردند.

مستند «لوتوس» برای اولین بار در بخش مسابقه ملی، مسابقه بین‌الملل و جایزه شهید آوینی یازدهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمد و برنده جایزه ویژه هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره شد.

این فیلم درباره‌ی پیرزنی است که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به یک جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود…

محمدرضا وطن‌دوست پیرامون موضوع و ساختار این مستند توضیح داد: از ابتدای فیلم پیرزنی را می‌بینیم که در یک نقطه بکر به تنهایی زندگی می‌کند و از لحظات ابتدایی فیلم، گفتار متن که واگویه‌های پیرزن است آغاز می‌شود؛ پیرزن از کسی می‌گوید که قصد دارد به دیدارش برود… کل فیلم از یک صبح تا صبح دیگر است؛ زمانی که در آن از فصل پاییز، زمستان تا بهار را می‌بینیم.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 91421 و در روز شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰:۳۰
2024 copyright.