با فیلم‌های بخش چشم انداز سینمای ایران آشنا شوید

یادم+تو+را+فراموش۱۱ فیلم در بخش چشم‌انداز سینمای ایران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌روند.

به گزارش سینماسینما، ۱۱ فیلم در بخش غیررقابتی چشم‌انداز سینمای ایران در کنار ۳۳ فیلم بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) به نمایش درمی‌آید.

آزاد به قید شرط به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین شهابی

در خلاصه داستان “آزاد به قید شرط” آمده است: نویسنده ادبی مشهور کشور دچار سرطان خون است و همسر او تلاش دارد از طریق کار شبانه روزی هزینه‌های درمان شوهرش را تامین کند. در این اثر سینمایی بازیگرانی چون پیام دهکردی، مرضیه وفامهر، کرامت رودساز، محمد اکبری، بهدخت ولیان، محمد کارهمت، ندا مقصودی، پیمان مقدمی، فرزانه سهیلی حضور دارند.همچنین در تازه‌ترین ساخته شهابی بازیگرانی از جمله امیر جعفری، لیلا اوتادی، شقایق فراهانی، دیبا زاهدی، امیر دلاوری، رامین راستاد، شکرخدا گودرزی، امیر دژاکام، سیامک احصایی، علیرضا ثانی‌فر، وحید رستم پورگیلان، پیمان یونسی، احمد شهابی، شاهین حسینی، مهدی بختیارنژاد، مهرداد نائمی، فرید اسحاقی، محمد کارهمت، مجید رمضانی، رها مردانی، اشکان نجاتی، سونیا شیرازی، علی حبیب‌پور، علی افشاری، اکرم علمدار به ایفای نقش پرداخته اند. فیلمنامه “آزاد به قید شرط” به قلم حسین شهابی به معضلات اجتماعی زندانیان آزاد شده پس از دوران حبس طولانی می‌پردازد. آزاد به قید شرط” پنچمین فیلم سینمایی شهابی پس از فیلم‌های “به خاطر مهدی”،‌ “روز روشن”، “حراج” و “دوران سرطانی” محسوب می‌َشود.

اشنوگل به کارگردانی هادی حاجتمند و علی سلیمانی سرندی و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری

پیش از این از فیلم با عنوان “چهل مروارید” یاد شده بود و حالا به “اشنوگل” تغییر نام داده است. در خلاصه داستان آن آمده: یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که در صدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده است. حالا پس از سی سال اطلاعاتی به دست می آید که نشان می دهد احتمالا یونس زنده است و در آن زمان به واسطه منافقین قرارگاه اشرف با دشمن همکاری کرده… برزو ارجمند ، ماه چهره خلیلی ، کاوه سماک باشی ، رحیم نوروزی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

امپراطور جهنم به کارکارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی محمد خزاعی

در این فیلم فرخ نعمتی، علیرام نورایی، علی نصیریان، هدایت شفیعی و چند بازیگر لبنانی به ایفای نقش می‌پردازند. “امپراتور جهنم” فیلمی درباره تروریست‌ها و داعش است. گفته می‌شود این فیلم پیش از این “چشمان خیس پروانه‌ها” نام داشته است. شیخ طادی پیشتر گفته بود: فیلمنامه “امپراطور جهنم” درباره برخی “مفتی‌ها” و چگونگی و چرایی صدور فتواهایی است که به نام اسلام و اسلام‌گرایی صادر می‌کنند. “امپراطور جهنم” تکفیری‌ها را زیر ذره‌بین می‌برد.

پریوش+نظریه+در+ترومای+سرخترومای سرخ به کارگردانی و تهیه کنندگی اسماعیل میهن دوست

“ترومای سرخ” با نام قبلی “تقصیر من نیست” بیست چهره ی جدید از بازیگران عرصه تئاتر را به سینمای ایران معرفی خواهد کرد. “ترومای سرخ” قصه‌ای عاشقانه در بستر یک سفر شهری در تهران است .طی این سفر شاهد تلاش شخصیت اصلی فیلم( پریوش نظریه) برای برقراری تعادل بین چهار بعد شخصیتی زن (معشوقه، مادر، آمازون و مادونا) هستیم. این فیلم مشابه “برخورد خیلی نزدیک” از بازیگوشی و شیطنت‌های روایی نیز برخوردار است. علاوه بر پریوش نظریه و آتش تقی پور و حضورافتخاری بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، رضا کیانیان ، ویشکا آسایش، باران کوثری، مهوش افشار پناه و… بیش از بیست چهره جدید عرصه تئاتر همچون؛ آبان حسین آبادی، آیدا سرشار، النا آهی، الهام طهموری، ایران مسعودی، تینا یونس تبار، پریسا پرهوده، حمیده فیروزی، روزبه اختری، ساناز نیکنام، سعیده فیروزی، شقایق شوریان، صائب دادو،علی میرزایی مهرجردی، فرشته محبی، ماندانا ممهد، مریم حیدری، مصطفی ایزدی، مهشید نوروزی، مهناز غلامی ذاکری، مینا محترمی، نازنین علی زاده، نیکان راست قلم، نیلوفر دهقان و یگانه رجبی اولین حضور سینمایی خود را در این فیلم تجربه کرده اند.

خانه دیگری به کارگردانی بهنوش صادقی و تهیه کنندگی عباس اکبری

گوهر خیراندیش، لیلا زارع، پژمان بازغی، ناصر هاشمی، مهنوش صادقی، علیرضا جعفری، متین ستوده، روشنک گرامی، رابعه مدنی، پیمان یونسی و امیرجمشید صادقی بازیگران اصلی این فیلم هستند. “خانه دیگری” به قلم بهنوش صادقی و با مضمونی اجتماعی داستان زندگی مرجان را روایت می کند که می بایست ظرف ۱۰ روز، پولی را برای پدرش تهیه کند. او در طی این مسیر با موانعی روبرو می شود که زندگی زناشویی‌اش را نیز تحت‌الشعاع قرار می دهد.بهنوش صادقی پیش از این در فیلم‌های سینمایی “به همین سادگی”، “دوشیزه” و مجموعه های تلویزیونی “مدینه” و… به ایفای نقش پرداخته است. او همچنین به عنوان برنامه ریز با کارگردانان مختلفی تجربه همکاری داشته است. “تیتر”، “شعری زندگی است”، “چراغ هایی که روشن نشدند” و “نه ماه و نه روز” نیز عناوین دیگر ساخته های صادقی محسوب هستند.

دریاچه ماهی به کارگردانی مریم دوستی و تهیه کنندگی مهرداد فرید

“دریاچه ماهی” با نگاهی کاملاً متفاوت به سینمای دفاع مقدس به نگارش درآمده است. فیلم نگاهی به وقایع پس از جنگ دارد و داستان چند خانواده را روایت می‌کند که در نقطه مشترکی به یکدیگر می‌رسند و در این میان عشق گمشده‌ای پیدا می‌شود… .”دریاچه ماهی” اولین ساخته مریم دوستی با بازی نادر فلاح، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، حسن نجاریان، رهام تدریسی، حدیثه تهرانی،مجتبی پیرزاده، صحرا اسداللهی، حسین باشه آهنگر، ابراهیم برزیده، علی نجاریان، کاوه احمدی، مهدی الیاسی، علی فرهادی، با هنرمندی: علی دهکردی و با حضور افتخاری: افشین هاشمی است.

شعله ور به کارگردانی حمید نعمت الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی

“شعله‌ور” فیلمی به کارگردانی حمید نعمت الله است و در این فیلم امین حیایی، دارا حیایی، زری خوش کام و پانته آ مهدی‌نیا به ایفای نقش پرداخته اند. حضور امین حیایی و پسرش از جذابیت های خاص این فیلم محسوب می شد.شعله ور” به قلم مشترک هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی مردی را روایت می کند که احساس می کند “عددی نشده” است و این احساس او همه زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می دهد.

ماجان به  تهیه کنندگی محمدمهدی عسگرپور

در فیلم “ماجان” مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، بابک انصاری، بازیگر نوجوان: محمد مهدی احدی، بازیگران خردسال:عرفان برزین و سارا میرایی به ایفای نقش می پردازند. “ماجان” روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود روبرو هستند.

ایستگاه+اتمسفرایستگاه اتمسفر به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی علیرضا قاسمخان

در خلاصه داستان فیلم آمده : اتمسفر هوای زمین را دارد و ما هوای همدیگر را… در این فیلم محسن کیایی، رویا افشاری نسب، شاهرخ فروتنیان، ژاله صامتی، آناهیتا افشار ، سوگل قلاتیان، بابک بهشاد، بانیپال شومون، مهدی حسینی نیا، رها خدایاری، میثاق جمشیدی، ماریا تهرانچی، شیرین امیری، علیرضا معیدی، پاوان افسر ، پریا وزیری به ایفای نقش می‌پردازند.

یادم تو را فراموش به کارگردانی و تهیه کنندگی علی عطشانی

“یادم تو را فراموش” جدیدترین ساخته علی عطشانی است که به گفته خودش عاشقانه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. حسین یاری، میترا حجار، ماه‌چهره خلیلی، مازیار فلاحی، بیتا عطشانی و غزل یگانگی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 39753 و در روز پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۶:۲۸
2024 copyright.