بخشی از عواید فروش «اسرافیل» برای آزادی چند زندانی زن

فیلم سینمایی «اسرافیل» در اکرانی ویژه برای کارگردان، فعالان مدنی و چند تن از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی به نمایش درآمد و ضمن حمایت آن‌ها، اعلام شد که بخشی از عواید فروش این فیلم پرداخت دیه دو زندانی زنی که به دلیل جرائم غیرعمد در زندان هستند، هزینه می‌شود.

به گزارش سینماسینما، در این مراسم که با اجرای ساناز بیان (فعال اجتماعی حوزه زنان و کارگردان تئاتر) همراه بود، میهمانان در پردیس زندگی به تماشای آخرین ساخته آیدا پناهنده نشستند و در پایان آن، از تلاش‌های آیدا پناهنده و مستانه مهاجر برای تولید «اسرافیل» به عنوان فیلمی خانوادگی که برای نسل‌های مختلف قابل درک است، تشکر کردند.

در ابتدای مراسم، ساناز بیان که در سال‌های گذشته فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی زیادی داشته است، اظهار کرد: در حالیکه در جوامع سنتی و مدرن، گاها نگاهی جنسیت‌زده وجود دارد، یک زن موفق، مستقل و پیشرو بودن که سایه اسم یک مرد یا یک نهاد قدرتمند را بر خود نداشته باشد، کاری‌ست بسیار دشوار اما نه غیرممکن که گواهش همین زنانی هستند که امشب در این سالن نمایش «اسرافیل» حضور دارند.

وی با اشاره به «ناهید» اثر قبلی آیدا پناهنده، افزود: زمانی‌که «ناهید» را می‌دیدم، به این فکر می‌کردم که چقدر ظریف، زیبا و شاید برای اولین بار زنی با همه ضعف‌ها، اشتباه‌ها و خودخواهی‌های کوچکی که دارد، دوست‌داشتنی نشان داده می‌شود و ما از او، یک فرشته، پری یا حتی شیطان نمی‌بینیم. شجاعت می‌خواهد که یک زن کاملا واقعی را برای مخاطب به تصویر کشیده شود و چقدر تلخ که این تصویر از زنی که اشتباه می‌کند، برای ما نو است.

طیبه سیاوشی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز پس از تماشای «اسرافیل» اظهار کرد: «اسرافیل» فیلمی بود که قطعا خانم‌ها و آقایانی که در دهه چهارم زندگی و حتی بالاتر هستند، آن را می‌پسندند. این فیلم چون فضای نوستالژی دارد و برای همه این شرایط وجود دارد که اتفاق‌هایی را در زندگی تجربه کرده باشند و بعد در دهه ۴۰ که ابتدای جوانی هم نیست، دوباره همان جریان را می‌بیند.

وی افزود: داستان «اسرافیل»، من را به عنوان مخاطب به دنبال خودش می‌کشید که فیلم را در سینما ببینیم. ضمن آنکه به نظرم، یکی از نقاط قوت «اسرافیل»، فیلمبرداری آن در شمال کشور است که علاوه بر لوکیشن‌های متفاوت، جذابیت زیادی را به فیلم اضافه کرده است. چرا که ما بیشتر زندگی شهری را دیده‌ایم، اما در «اسرافیل» مشکلات افراد مختلف این بار در شهری کوچک‌تر و در لوکیشن‌هایی جذاب به تصویر کشیده شده است.

ذوالقدر: می‌توان «اسرافیل» را با خانواده تماشا کرد

فاطمه ذوالقدر دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز «اسرافیل» را تحسین کرد و گفت: در این فیلم زنانی از سه نسل مختلف را می‌دیدیم که هرکدام با مشکلات خودشان روبرو بودند و فیلم هم زندگی آن‌ها را بازگو می‌کرد. در این فیلم مسائلی مانند مهاجرت، طلاق، از دست دادن فرزند و ازدواج به اجبار خانواده‌ها مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: «اسرافیل» از آن دست فیلم‌هایی است که خانواده‌ها می‌توانند دسته جمعی به تماشای آن بنشینند.

بر اساس این گزارش، بر اساس اعلام مستانه مهاجر تهیه‌کننده «اسرافیل»، بخشی از عواید فروش این فیلم برای آزادی چند زندانی زنی که به دلیل جرائم غیرعمد در زندان هستند، هزینه خواهد شد.

در این مراسم، سیده فاطمه ذوالقدر و طیبه سیاوشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سونیا پوریامین فعال رسانه‌ای و مشاور وزیر صنعت، مریم سلطانی مشاور زنان اتاق اصناف، زهرا ممتاز جامعه شناس و کارشناس اجتماعی و اقتصادی، طاهره شکارچی رئیس کمیسیون بانوان خانه تعاونگران، نغمه محمدی روانشناس بالینی، به همراه سینماگرانی مانند پریسا بخت‌آور، مونا زندی، نگار آذربایجانی، تینا پاکروان، منیر قیدی، سحر خوشنام، ‌بهاره ریاحی، آزاده بیزارگیتی، رویا نصیری و… به تماشای «اسرافیل» نشستند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 80772 و در روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۴:۴۵
2024 copyright.