تبلیغات میدانی فیلم فرهادی به سبک تبلیغ به وقت شام در کوروش/طنز احمد رضا کاظمی

قانون– احمدرضا کاظمی

 حتی خود منم تبلیغات احتمالی ایشون درصورت ساخت سریال بازی تاج و تخت رو به تصویر کشیدم اما هیشکی از زاویه‌ دیگه‌ای به قضیه نگاه نکرد. یعنی این زاویه که اگر آقای حاتمی‌کیا، فیلم‌هایی که چندان موردپسند دوستان نیست (مث فیلم‌های اصغرفرهادی) رو می‌ساخت، چی می‌شد. البته بر همگان واضح و مبرهن است که ایشون اگر اون سبک فیلم می‌ساخت؛ اولا دیگه حاتمی‌کیایی که الان هست نبود، دوما کسی بهش اجازه تبلیغ تلویزیونی و شهری هم نمی‌داد، چه برسه به تبلیغ میدانی! ولی خب به هرحال ما توی متن، دستِ تخیلاتمون بازه و میخوایم فرض کنیم که ایشون فیلمای زیر رو ساخته:

جدایی نادر از سیمین

در تبلیغ میدانی این فیلم، شهاب حسینی وارد یکی از دادگستری‌های شهر تهران میشه و شروع میکنه به داد و بیداد و با فریاد «منو از زندان میترسونی؟ برو از خدا بترس!» کله‌اش رو به تک‌تک اتاق‌های دادگاه می‌کوبه، جوری که خون از پیشونیش جاری بشه! در نهایت هم رو به مردم میکنه و میگه: «چرا میرید فیلمای بقیه رو می‌بینید ولی فیلمای مارو نه؟ این درسته که خالتور ۱۰ میلیارد بفروشه ولی ما نه؟ فیلمای ما فیلم نیستن؟ توله سگن؟!».

درباره الی…

تبلیغات این فیلم عموما در استخرها و پارک‌های آبی کشور انجام میشه و متاسفانه یکم خشونتش بالاست و در هر بار اجراش یک نفر جون خودش رو از دست میده. تبلیغ به این شکله که یک بچه چهار ساله رو میندازن توی عمق هشت متری استخر تا غرق بشه! نجات غریق استخر دست به سینه روی صندلی میشینه و از جاش تکون نمی‌خوره! در این لحظه یکی از افراد عادی میپره داخل آب و بچه رو نجات میده اما خودش غرق میشه و میمیره و وقتی مردم به نجات غریق اعتراض می‌کنن که چرا نجاتشون ندادی، اون میگه: «یه پایانِ تلخ، بهتر از تلخی بی‌پایانه»!

فروشنده

در تبلیغ میدانی این فیلم، شهاب حسینی دم در ورودی سالن سینما می‌ایسته و بعد از گرفتن بلیت‌ها یکی یه دونه سیلی می‌خوابونه توی گوش مردم! از همین تِم برای تبلیغ فیلم رضا درمیشیان یعنی عصبانی نیستم هم می‌شد استفاده کرد با این تفاوت که به‌جای شهاب حسینی، نوید محمدزاده دم در بایسته و البته شدت ضرباتش هم بیشتر بشه!

همه می‌دانند

آخرین فیلم آقای فرهادی یعنی «همه می‌دانند» رو کسی هنوز ندیده چون که هنوز اکران نشده اما خب این دلیل نمیشه که نشه براش تبلیغ میدانی کرد! از اونجایی که خاویر باردم بازیگر نقش اول مرد این فیلم هست، به راحتی میشه ایشون رو با گریمی شبیه به گریمش در فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» به پاساژ کوروش فرستاد تا با همون اسلحه بادی معروفش به مردم تیراندازی کنه!

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 86704 و در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۹:۴۵
2024 copyright.