تحلیل روانشناسانه فیلم‌های سینمایی در شبکه چهار

 شبکه چهار سیما، برنامه جدیدی با عنوان «هوای تازه» را آماده پخش کرده که قصد دارد فیلم‌های سینمایی را از دیدگاه آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه تحلیل و بررسی کند.

به گزارش سینماسینما، صفا چاوش اوغلی، تهیه‌کننده «هوای تازه»، هدف ساخت این برنامه را این‌گونه شرح داد: «در این برنامه می‌خواهیم بگوییم یک فیلم خوب می‌تواند نسخه‌ای دارویی یک پزشک از نظر روانشناسی باشد و همچنین یک فیلم می‌تواند در ذهن و روح آدمی فروپاشی به وجود آورد.»

در«هوای تازه» شش فیلم ایرانی و چهار اثر سینمایی خارجی مورد تحلیل قرار می‌گیرند.

«۳۶۰ درجه» ساخته سام قریبیان، «ربوده شده» اثر بیژن میرباقری، «ملکه» ساخته باشا آهنگر و «چهل سالگی» کار علیرضا رییسیان فیلم هایی‌اند که با حضور کارگردانان آنها در استودیو برنامه تحلیل می‌شوند.

«مادر» ساخته زنده‌‌یاد علی حاتمی و «برادرم خسرو» اثر احسان بیگلری، دو اثر سینمایی دیگرند که در این برنامه با حضور روانشناس بالینی مورد تحلیل قرار می‌گیرند.

تهیه کننده و کارگردان «هوای تازه» به فیلم‌های سینمایی خارجی این برنامه هم اشاره کرد و گفت: «فیلم «تلقین» با موضوع رویابینی اثر کریستف نولان، «سکوت بره‌‌ها» با موضوع اختلال خودشیفتگی ساخته جانان دمی، «ذهن زیبا» با موضوع اسکیزوفرنی ساخته ران هاوارد و «دیوانه از قفس پرید» با موضوع شخصیت ضد اجتماعی اثر میلوش فورمن، چهار اثر سینمایی خارجی هستند که در برنامه با حضور دکتر مسعود درخشانی، دکتر رضا شهلا و دکتر سیدمحمدحیدر حسینی مورد تحلیل قرار می‌گیرند.

اجرای برنامه را دکتر حسن ندایی بر عهده دارد که در دکوری که مثل یک کافی شاپ طراحی و اجرا شده است، با مهمانان برنامه به گفت‌وگو می‌پردازد.

«هوای تازه» در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای هم اکنون در مرحله صداگذاری است.

دیگر عوامل این برنامه عبارتند از صفاچاوش اوغلی (کارگردان نویسنده و تهیه کننده)، سیدضیا هاشمی (مشاور ه پروژه)، سروش فرد (جانشین تهیه) ،کامبیز قوام‌زاد (مدیر تصویربرداری)، آرمان جامعه (فیلمبردار) و سروش فرد (مدیر تولید).

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 70642 و در روز جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۴:۳۸
2024 copyright.