تعطیلی چهار روزه سینماها، فروش فیلم ها را نصف کرد!

در هفته ای که گذشت با تعطیلی چهار روزه سینماها به مناسبت شب های قدر و شهادت حضرت علی(ع)، تقریباً تمامی فیلم ها فروش چندان بالایی نداشتند و گیشه شان نصف هفته قبل بود.
«تگزاس» که به لطف تعداد بالای سالن هایش طی چند هفته اخیر در صدر فیلم های پرفروش قرار گرفته، افت فروش بسیاری داشت، به طوری که گیشه هفته گذشته اش در مقایسه با دو هفته قبل از نصف هم کمتر بود. سینمای سرگروه ماندانا که پیش از این در اختیار «تگزاس» قرار داشت از امروز در اختیار فیلم کمدی «دشمن زن»، اولین ساخته سینمایی کریم امینی قرار می گیرد.
پس از ساخته مسعود اطیابی، «خجالت نکش» در رتبه دوم قرار دارد. این فیلم در تهران ۳۷ سینما دارد و در شهرستان ها نیز با ۶۱ سالن به اکران خود ادامه می دهد.
اولین ساخته رضا مقصودی پس از ۳۸ روز نمایش دو میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان فروخته است.
«چهارراه استانبول» که از دو هفته قبل با افت فروش مواجه شده، در هفته ای که گذشت باز هم گیشه چندان بالایی نداشت. فروش کل این فیلم که در حال حاضر در تهران ۲۹ و در شهرستان ها در ۴۸ سینما نمایش دارد، به گفته پخش کننده اش به دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است.
«عصبانی نیستم» هم اکنون در رتبه چهارم جدول فروش هفتگی قرار دارد و با توجه به افت فروشی که پیدا کرده به احتمال فراوان هفته آینده سینمای سرگروه خود را در اختیار فیلم «به وقت خماری» خواهد داد.
«عصبانی نیستم» در تهران ۲۷ سینما دارد و به طور همزمان در ۳۱ سینمای شهرستان ها در حال نمایش است. این فیلم در مجموع تهران و شهرستان ها به گفته پخش کننده اش مبلغی حدود سه میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان فروخته است.
گیشه «خوک» که در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی قرار دارد، در هفته ای که گذشت حدود ۹۰ میلیون تومان بود. فروش کل این فیلم در سینماهای کشور پس از ۳۸ روز نمایش از مرز یک میلیارد تومان هم عبور کرده است.
«لاتاری» از امروز بخش عمده سینماهایش را از دست می دهد و به طور کلی اکرانش به پایان می رسد. این فیلم در هفته های اخیر هم در مقایسه با دیگر فیلم های اکران اول نوروز از فروش بالاتری برخوردار بود و حالا با گیشه ای تقریباً ۱۵ میلیاردی از سینماها خداحافظی خواهد کرد.
«مصادره» با اختلاف ناچیزی نسبت به «لاتاری» در رتبه هفتم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است. این فیلم نیز پس از ۸۷ روز نمایش از امروز از پرده های سینما پایین کشیده می شود. فروش کل ساخته مهران احمدی در تهران و شهرستان ها مبلغی حدود ۱۵ میلیارد و ۸۴۸ میلیون تومان است.
فروش «فیلشاه» در هفته ای که گذشت در مقایسه با دو هفته قبل از نصف هم کمتر بود. ساخته هادی محمدیان که از نوروز ۹۷ اکرانش آغاز شده نسبت به سایر فیلم ها به عنوان یک انیمیشن فروش قابل قبولی داشت و در رتبه های بالایی جدول فروش امسال قرار خواهد گرفت. هر چند به عقیده برخی حمایت های حوزه هنری در اختصاص تعداد سالن های زیاد برای اکران این انیمیشن در این میزان فروش بی تأثیر نبوده است.
فروش کل «لونه زنبور» با هزینه ای نسبتاً پایینی که برای تولیدش انجام شد اما سوددهی فراوانی برای سازندگانش داشت. این فیلم که از امروز اکرانش به پایان می رسد مجموع گیشه اش به ۹ میلیارد و ۲۳۳ میلیون تومان رسیده است. ساخته برزو نیک نژاد در گروه سینمایی ایران به نمایش درآمد. سرگروهی که پس از این فیلم، «عصبانی نیستم» در آن به نمایش درآمد.
«به وقت شام» در هفته ای که گذشت تنها ۲۲ میلیون تومان فروش داشت. ساخته ابراهیم حاتمی کیا به گفته پخش کننده اش در مجموع تهران و شهرستان ها مبلغی حدود ۱۳ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان فروخته است.
«ناخواسته» همچنان در گیشه ناامید کننده پیش می رود به طوری که از امروز نیز سینمای سرگروه این فیلم (زندگی) پس از ۱۸ روز اکران به فیلم «دلم می خواد» بهمن فرمان آرا اختصاص می یابد. گیشه ساخته برزو نیک نژاد از هفته گذشته تاکنون تنها ۲۰ میلیون تومان بوده که به عنوان یک فیلم تازه به نمایش درآمده به هیچ وجه رقم بالایی محسوب نمی شود. این فیلم در حال حاضر در تهران ۱۸ و در شهرهای مختلف ۱۶ سینما در اختیار دارد. البته اکران «ناخواسته» در شهرستان ها با اضافه شدن چند سالن، به تازگی شکل رسمی تری به خود گرفته و تا چند روز قبل نمایش این فیلم تنها در چند سالن محدود آغاز شده بود.
مجموع فروش «جشن دلتنگی» پس از ۳۸ روز اکران در آستانه ۲۰۰ میلیونی شدن است. این فیلم اگر چه شرایط بهتری نسبت به «ناخواسته» دارد اما به هیچ وجه نتوانست هزینه تولیدش را نیز بازگرداند. ساخته پوریا آذربایجانی در تهران ۱۳ سینما دارد و به جز پایتخت در ۱۵ سینمای شهرهای مختلف نیز در حال نمایش است.
«آنسوی آبرها» هم شرایطی مشابه با «جشن دلتنگی» دارد و عملاً در گیشه با شکست مواجه شد. ساخته مجید مجیدی از امروز سینمای سرگروهش را در اختیار «در وجه حامل» ساخته جدید بهمن کامیار قرار خواهد داد تا عملاً سینمایی برای اکران نداشته باشد. این فیلم در تهران پنج سینما دارد و در شهرستان ها نیز با هشت سالن به اکرانش ادامه می دهد. فروش کل «آنسوی ابرها» به رقمی حدود ۱۹۹ میلیون تومان رسیده است.

بانی فیلم

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 89369 و در روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۶:۲۷
2024 copyright.