حمایت هالیوودی‌ها از کودکانی که ترامپ از خانواده‌ها جدا کرد

شمار قابل توجهی از هالیوودی‌ها همچنان به حمایت خود از خانواده‌ها و کودکان مهاجری که در مرز توسط دولت ترامپ از هم جدا شده‌اند ادامه می‌دهند.

به گزارش سینماسینما، جیمی فالون، لین مانوئل-میراندا، ناتالی پورتمن، جرج و امل کلونی، کریسی تیگن و جان لجند و بسیاری از فعالان دیگر هالیوودی چه از نظر مالی و چه از نظر تخصیص وقت به کمک مهاجران در مرز آمریکا-مکزیک آمده‌اند.

با توجه به سیاست اخیر ترامپ مبنی بر سیاست مدارای صفر در جداکردن خانواده‌ها از فرزندانشان در مرز مکزیک، بسیاری از چهره‌های هالیوودی با این امر به مقابله  برخاسته‌اند.

جیمی فالون مجری شوی تلویزیونی که موهای ترامپ را مسخره کرد و در پاسخ، جواب ترامپ را گرفت که نوشته «مرد باش جیمی!» در توییتر و در مخالفت با ترامپ گفته است به ازای هر لایکی به این مورد، وی به RAICES که مرکزی برای خدمات آموزشی و حقوقی به مهاجران و پناهندگان است کمک می‌کند. این توییت‌ها اکنون حدود ۱۵۰ هزار لایک گرفته است.

ایوان ریچل وود ستاره «وست‌ورلد» به تگزاس سفر کرده و در توییتر گزارش سفرش را برای کمک به کودکان و مرکزهای لب مرز اعلام می‌کند. او با یک کامیون پر از وسایل مختلف برای کودکان، به این منطقه رفته است.

جاد اپتاو تهیه کننده و کارگردان در توییتر مستقیم به ترامپ حمله کرد و گفت به مرکز ACLU کمک مالی می‌کند تا از این کودکان حمایت کنند.

کریسی تیگن و جان لجند نیز از سازمان ACLU  حمایت مالی کردند.

جرج و امل کلونی نیز اعلام کردند ۱۰۰ هزار دلار به مرکز حمایت از حقوق کودکان مهاجر کمک مالی می‌کنند. کلونی با صدور بیانیه‌ای گفت نمی‌توانیم این دولت را عوض کنیم اما می‌توانیم به قربانیانش کمک کنیم.

تینا فی و ایدینا مِنزِل از جمله چهره‌های هالیوودی بودند که در «کنسرت برای آمریکا» که روز شنبه برگزار شد شرکت کردند تا منافع آن به خانواده‌های مهاجر لب مرز برسد.

لین-مانوئل میراندا نمایشنامه نویس برنده جایزه تونی و بازیگر، کمپینی را برای شروع کمک به «مرکز مردمی عمل برای دموکراسی» آغاز کرد و برای آنهایی که به این امر کمک کنند امکانی برای بردن یک بلیت مخصوص برای تماشای نمایش «همیلتون» در واشنگتن به میزبانی خودش گذاشت.

اتاق‌های نویسندگان هالیوود از جمله «بروکلین ناین-ناین» و «دیس ایز یو اس» در شبکه‌های اجتماعی هشتگی برای حمایت از این قربانیان ایجاد کردند تا برای RAICES کمک مالی جمع شود. تاکنون نزدیک به ۶ میلیون دلار از این طریق جمع‌آوری شده است.

ناتالی پورتمن نیز توماری به راه‌انداخته تا با جمع‌آوری امضا مانع جداشدن کودکان از والدین مهاجر در مرز شود. این تومار تاکنون ۴۶۰ هزار امضا جمع کرده است و وقتی به  ۵۰۰ هزار امضا برسد به مرکز حمایت از بی‌خانمان‌ها ارسال می‌شود تا اقدامات قانونی را بر مبنای آن شروع کنند و به سنا عرضه شود.

جی‌جی حدید هم که سفیر بین‌المللی یونیسف است نشستی با مدیرعامل یونیسف برگزار کرده تا صدای این کودکان و خانواده‌های‌شان را به گوش یونیسف برساند.

ملیسا میلانو بازیگر نیز در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرده خانه‌اش را در اختیار کودکانی می‌گذارد که در این روند از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 90551 و در روز چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳:۲۳
2024 copyright.