حمایت گروه هنر و تجربه فرانسه از فیلم «مرز»

فیلم «مرز» ساخته علی عباسی کارگردان ایرانی، از سوی گروه هنر و تجربه سینماهای فرانسه برای دریافت حمایت های مالی و تبلیغاتی انتخاب شد.

به گزارش سینماسینما، فیلم «مرز» دومین ساخته بلند علی عباسی از سوی گروه مجمع هنر و تجربه سینماهای فرانسه به عنوان یکی از چهار فیلم برتر برای برخورداری از حمایت‌های مالی و تبلیغاتی انتخاب شد.

این فیلم که از ۹ ژانویه در سینماهای فرانسه به نمایش در خواهد آمد، از طرف کمپانی معتبر متروپلی‌تان فیلم اکسپورت پخش می‌شود. همچنین در تمام سینماهای هنروتجربه که در شهرهای گوناگون فرانسه شعبه دارند بروشورهای حاوی اطلاعات جامع راجع به «مرز» پخش خواهد شد.

سینماهای هنر و تجربه فرانسه از سال ۱۹۵۵بنیانگذاری شده‌اند و در حال حاضر ۲۴۰۰ سالن در فرانسه به فیلم‌های هنروتجربه اختصاص داده شده است، ۲۰ نفر عضو هیئت انتخاب فیلم‌ها برای بهره بردن از امتیازات این سری فیلم‌ها هستند.

از دیگر فیلم‌هایی که از سوی گروه هنر و تجربه انتخاب شده‌اند، «دختر» محصول سینمای بلژیک است که توانست جایزه دوربین طلایی کن امسال را به دست آورد، همچنین «لازاروی خوشبخت» از ایتالیا که آن هم در جشنواره امسال کن درخشید و جایزه بهترین سناریو را دریافت کرده بود جزو آثار انتخابی گروه هنروتجربه است.

دیگر فیلمی که شامل حمایت گروه هنر و تجربه شده است، فیلم ژاپنی «دزدان فروشگاه» اثر هیروکازا کوریدا برنده نخل طلا است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 100217 و در روز سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۸:۱۴
2024 copyright.