دلیل اقبال فیلم های کمدی در گیشه از زبان فرهاد توحیدی

نویسنده فیلم سینمایی «پاداش سکوت»، دلیل عمده استقبال مردم از فیلم های کمدی را، فارغ شدن آنان برای لحظه ای از دغدغه های زندگی و نیز مشکلات اجتماعی مانند آلودگی هوا عنوان کرد.

به گزارش سینماسینما، فرهاد توحیدی افزود: فیلم های کمدی علاوه بر سرگرم سازی، ناهنجاری های اجتماعی و دغدغه های زندگی را به شکل طنز مورد نقد قرار داده، و از این روست که که تماشاگر از چنین آثاری استقبال می کنند.

وی ادامه داد: این روزها حال مردم زیاد خوب نیست، مشکلات زندگی و آلودگی هوا دغدغه های بسیاری را برای عموم جامعه بوجود آورده، از این رو تماشای فیلم های سینمایی کمدی می تواند باعث فراموش شدن این دغدغه ها برای ساعاتی از زندگی شود.
این مدرس سینما با بیان اینکه وظیفه و رسالت اصلی سینما سرگرمی است، اظهار کرد: البته سرگرمی باید همراه با آموزش باشد، یک فیلم کمدی می تواند علاوه بر اینکه منجر به خندان مردم شود، راه های مقابله با بحران های زندگی را نیز به مخاطبان نشان می دهد.
نویسنده فیلم سینمایی «امکان مینا» با بیان اینکه سینمای کمدی ارتباط وسیعی با عنصر مفرح بخشی و سرگرم‌کنندگی سینما دارد، تصریح کرد: سینما باید بتواند اوقات خوشی را برای تماشاگر ایجاد کند، اوقات خوش صرفا به معنای این نیست که تماشاگر را بخنداند بلکه می‌تواند تماشاگر را احساساتی کند و حتی بگریاند یا بترساند.
به گفته وی، در واقع سینما باید تجربه‌ای تازه و بدیع در اختیار مخاطب قرار دهد، خنداندن هم تجربه‌ای است که سینما از طریق ژانر کمدی به مخاطب هدیه می‌دهد.
توحیدی خاطرنشان کرد: استقبال مردم از سینمای کمدی می‌تواند یک پیام مشخص داشته باشد و آن اینکه مردم از فیلم هایی با مضامین تلخ و ناامیدکننده خسته شده‌اند و نیاز به شادی دارند.
نویسنده فیلم «پرونده هاوانا» با تاکید بر اینکه در واقع فیلم کمدی نیاز جامعه است و سینما باید با تولید آثار فاخر به نیاز جامعه پاسخ بگوید، افزود: در واقع فیلم های کمدی نوعی عقده گشایی برای مخاطبان بوده و ناهنجاری های اجتماعی و زندگی را با ژانر کمدی و ظنز گونه مورد حمله قرار می دهد که برای تماشاگران جذاب است.
توحیدی با بیان اینکه فیلم های کمدی به نوعی روابط ناهنجار در جامعه را مورد نقد قرار می دهند، تصریح کرد: وقتی تماشاگر نقد را در این فیلم ها می بیند، احساس سبکی می کند، درحالیکه وقتی نقد در فیلم های جدی و اجتماعی دیده می شود، واکنش های بسیاری از سوی نهادها و افراد مختلف انجام می گیرد.
از ابتدای سال جاری تاکنون فیلم های طنز با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شده و فیلم سینمایی «نهنگ عنبر ۲، سلکشن رویا» به کارگردانی سامان مقدم با حدود ۲۱ میلیارد تومان فروش رکورد فروش فیلم در سینمای ایران را شکست.
فیلم طنز «گشت ارشاد ۲» ساخته سعید سهیلی دیگر اثر پرمخاطب سال بود که به فروشی حدود ۲۰ میلیارد تومان دست یافت.
به فهرست فیلم های طنز پرمخاطب در سال جاری نیز می توان «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم خانی حدود ۱۶ میلیارد تومان، «اکسیدان» ساخته حامد محمدی حدود ۱۰ میلیارد تومان و «ساعت ۵ عصر» از مهران مدیری حدود ۹ میلیارد تومان فروش اشاره کرد.
اکنون نیز دو فیلم طنز «خالتور» به کارگردانی حسین فرحبخش و «آینه بغل» ساخته منوچهر هادی در اکران هستند که هر یک حدود ۶ میلیارد فروش داشته اند.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 75834 و در روز دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰:۱۹
2024 copyright.