رضا گلزار به حواشی «برنده باش» پاسخ داد/ از سکوت درباره دستمزد تا افزایش میزان مطالعه

محمدرضا گلزار در حالی برای پاسخ به حواشی اجرای «برنده باش» مقابل خبرنگاران نشست که در برابر بخشی از ابهامات ترجیح داد سکوت کند.

سینماسینما – عطیه موذن: مسابقه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار و به تهیه‌کنندگی هاشم رضایت پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۲۲:۲۰ شب از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود؛ مسابقه‌ای که از روی یک نمونه خارجی الگوبرداری شده و سقف جایزه آن به ازای پاسخ به ۱۵ سوال، ۲۰۰ میلیون تومان برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

این مسابقه به دلیل اجرای گلزار با حاشیه‌هایی از جمله میزان دستمزد وی و حتی حضور یک سلبریتی دیگر به عنوان مجری یا  فروش بسته سوالات و… همراه بود.

مجری و تهیه‌کننده این برنامه با دعوت از خبرنگاران به پشت صحنه تولید «برنده باش» قرار بود پاسخگوی بخشی از سوالات ایجاد شده باشند اما زمان در نظر گرفته برای این پرسش و پاسخ به‌اندازی کوتاه و مختصر بود که زمان برای طرح همه سوالات فراهم نشد و باقی سوالات به زمان دیگری موکول شد. پاسخ‌های کوتاه مجری و تهیه کننده «برنده باش» به بخشی از ابهامات درباره این برنامه را در زیر می خوانید.

به منتقدان حضورم در مقام مجری، حق می‌دهم

محمدرضا گلزار که در کسوت مجری در مسابقه «برنده باش» حضور یافته است درباره حاشیه‌های ایجاد شده نسبت به اجرای خود و  همچنین نفس حضور سلبریتی‌ها به‌عنوان مجری در پاسخ به سئوالی گفت: راستش را بگویم من تا حدی به منتقدان حق می‌دهم شاید اگر من بازیگر نبودم و یک بازیگر دیگر می‌خواست مجری شود، من هم گارد می‌گرفتم. با این حال من تجربه مجری‌گری نداشتم و به این عرصه ورود کردم. البته بسیار هم در راستای اجرا و بهتر شدن برنامه تلاش کرده‌ام.

وی ادامه داد: همه ما برای بهتر شدن برنامه تلاش می‌کنیم، نقدهای منتقدان هم در راستای بهتر شدن برنامه خیلی تاثیرگذار است و من ممنونم.

این بازیگر سینما اظهار کرد: تا جایی که همه منتقدان بدین شکل نقد کنند و غرض‌ورزی در نقدها نباشد من با آغوش باز پذیرای آنها هستم. همانطور هم که دیده‌اید نسبت به اجرا، سوالات، جوایز و نکات دیگر نقدهایی مطرح شد که باعث شد این‌ها بهتر شود.

تمایلی به پاسخ به سوالات درباره دستمزدم ندارم

وی همچنین درباره دستمزد خود در این مسابقه اظهار کرد: من قطعا بدون دستمزد به تلویزیون نیامده‌ام اگر چندان تمایلی برای پاسخ به این پرسش ها ندارم به این دلیل است که ما تلویزیون نیامده‌ایم که به این سوالات پاسخ دهیم، ما به تلویزیون آمده‌ایم تا یک برنامه درخشان بسازیم و هنوز هم تا چنین برنامه‌ای راه زیادی داریم. ما می‌دانیم که ایرادهای زیادی به برنامه هم وارد است چون من همه نقدها را می‌خوانم و هرآنچه را که مربوط به من است و بتوانم، سعی می کنم اصلاح کنم.

گلزار درباره حضورش در این مسابقه تلویزیونی عنوان کرد: من از طریق تلویزیون با طیف وسیع‌تری از مردم در ارتباط هستم و می‌توانم مهمان منازل مردم زیادی باشم و این برای من بسیار لذتبخش است.

وی همچنین درباره میزان مطالعه خود یادآور شد: من ناگزیر شدم که برای بهتر شدن برنامه میزان مطالعه خود را ۲ برابر کنم.

این بازیگر سینما درباره یکی از تغییرات در  «برنده باش» تصریح کرد: ما از این پس تلاش داریم تا در برنامه کتاب هم معرفی کنیم که کتاب ها باید در راستای اهداف تیم باشد.

بازیگر سریال «عاشقانه» در پایان درباره حضور در سریال تلویزیونی همزمان با اجرای «برنده باش» هم گفت: حتما اگر پیشنهاد خوبی در تلویزیون داشته باشم در آن حاضر می‌شوم ولی اکنون تمام هدف من این است که «برنده باش» بهتر شود. سریالی هم در شبکه نمایش خانگی به من پیشنهاد شده بود که به دلیل نبود وقت ردش کردم.

در برخی موارد از برنامه‌های مشابه خارجی بهتریم

هاشم رضایت تهیه‌کننده برنامه «برنده باش» هم درباره پیشروی این برنامه گفت: کشورهایی که این مسابقه را برگزار می‌کنند یک تفاوت‌هایی با هم دارند که مسابقه را متمایز می‌کند و ما هم دکور متفاوتی داریم. اما شکل عملی مسابقه همه جا یکسان است و ما هم آن را حفظ کردیم اما فقط شکل برگزاری، مسابقه را جذاب نمی‌کند بلکه اجرا، سوالات، واکنش مردم و کارگردانی خوب برنامه را جذاب می‌کند. اینها باعث می شود که ما حتی در برخی المان‌ها از مشابه‌های خارجی بهتر باشیم و اکنون در دکور، کارگردانی و حتی ارتباط با مخاطب ما بهتر هستیم.

تهیه‌کننده «برنده باش» درباره اینکه ماهیت اصلی این برنامه قرار بود تشویق به کتابخوانی باشد، اظهار کرد: ما فکر کردیم که زود است از همان ابتدا سراغ کتابخوانی برویم اما به زودی کتاب‌هایی معرفی می‌کنیم که تعدادی از سوالاتی که پرسیده می‌شود از داخل این کتاب ها باشد.

وی درباره انتخاب گلزار نیز تصریح کرد: زمانی که ما مهران مدیری را برای دورهمی انتخاب کردیم خیلی‌ها دلیل انتخاب مدیری را پرسیدند. اکنون هم هرکسی را به جای گلزار انتخاب می‌کردیم این سوال پیش می آمد اما تهیه‌کننده وقتی برنامه‌ای طراحی می کند از دکور تا موضوع روی همه چیز فکر می‌کند و بعد به این سوال می‌رسد که چنین برنامه‌ای با کدام مجری ارتقا می‌یابد و ما به گلزار فکر کردیم.

رضایت درباره دلیل پذیرفتن گلزار عنوان کرد: او مشغول کار در فیلم «آینه بغل» بود و چند کار دیگر هم داشت و ابتدا می‌گفت وقت ندارد و زمانی که گفتیم این مسابقه به مطالعه مردم کمک می‌کند قبول کرد در آن حضور داشته باشد.

این تهیه‌کننده درباره طرح سوالات نیز اظهار کرد: ما کمیته‌ای ۶ نفره داریم که سوالات در آن طراحی می‌شود و گلزار هم چون مجری برنامه است و باید روی سوالات اشراف داشته باشد در این کمیته حضور دارد و درباره سوالات نظر می‌دهد.

وی در پایان درباره میزان مخاطبان این مسابقه تصریح کرد: این مسابقه حتی کسانی را که به سریال علاقه دارند جذب کرده است و از برخی سریال‌ها بیشتر مخاطب دارد. میزان مخاطبان ما از پنج درصد شروع شدند و فکر می‌کنم اکنون بیش از ۵۰ درصد هستند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 99583 و در روز شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱:۲۰
2024 copyright.