رقبای جدید فرهادی از راه رسیدند/ آثار فون‌تریه و بیلگه‎جیلان در کن

هفتادویکمین دوره جشنواره کن با نمایش فیلم «مردی که دن‌کیشوت را کشت» به کارگردانی تری گیلیام به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارش سینماسینما، فیلم‌های تازه‌ای به فهرست آثار حاضر در معتبرترین جشنواره سینمایی جهان افزوده شدند که شاید مهم‌ترین آن‌ها اثر تازه لارنس فون‌تریه کارگردان جنجالی دانمارکی باشد که سال‌ها در فهرست سیاه جشنواره کن قرار داشت.

این فیلم در بخش رقابت اصلی حضور ندارد و برای رسیدن به نخل طلا نمی‌جنگد، بلکه در بخش خارج از رقابت جشنواره برای نخستین بار در سطح جهان نمایش داده خواهد شد. این فیلم داستان یک قاتل سریالی را روایت می‌کند.

از زمانی که لارنس فون‌تریه در فهرست سیاه جشنواره کن قرار گرفت ۷ سال می‌گذرد. او ۷ سال پیش در جشنواره فیلم کن از خط قرمز عبور کرده و گفته بود که با هیتلر حس همدلی دارد.

البته شایعات و اظهارنظرها درباره حضور این کارگردان دانمارکی در جشنواره کن از یک هفته پیش شروع شده بود و در خبرهای تأیید نشده می‌آمد که این کارگردان دانمارکی به جشنواره افزوده خواهد شد.

در این میان آثار مهم دیگری نیز به جشنواره پیوستند که یکی از آن‌ها «مردی که دن‌کیشوت را کشت» به کارگردانی تری گیلیام است که به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب جشنواره‌ای که با نمایش «همه می‌دانند» اصغر فرهادی آغاز به کار می‌کند با نمایش «مردی که دن‌کیشوت را کشت» به پایان راه خواهد رسید.

در بخش نمایش نیمه‌شب نیز عناوین تازه‌ای از راه رسیدند که یکی از آن‌ها اثری از فیلمساز ایرانی‌آمریکایی رامین بحرانی است. رامین بحرانی در هفتادویکمین دوره جشنواره کن فیلم «فارنهایت ۴۵۱» را دارد که سوفیا بوتلا، مایکل بی‌جوردن و مایکل شانون بازیگران آن هستند. دیگر فیلمی که به بخش نمایش نیمه‌شب افزوده شد، مستند «ویتنی هیوستون» ساخته کوین مک‌دونالد است.

در بخش رقابت اصلی هم فیلم‌های جدیدی وارد میدان رقابت شدند که مهم‌ترین آن‌ها «درخت گلابی وحشی» اثر نوری بیگله‌جیلان کارگردان سرشناس ترکیه‌ای است. دیگر فیلم‌های اضافه شده به این بخش «چاقو + قلب»‌ از یان گونزالز با بازی ونسا پارادایس و «آکیا» ساخته فیلمساز قزاق سرگئی دورتسیفوی هستند.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 84829 و در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۲:۱۳
2024 copyright.