روایت محمد سلوکی از پیاده‌روی اربعین

محمد سلوکیمحمد سلوکی گفت: خبرهایی مبنی بر جنگ با عراق و شهدای زیادی که در این جنگ داشتیم، باعث شده بود که هم‌نسلان من تصور کنند که شاید هیچ‌گاه نتوانیم به کربلا برویم.
به گزارش سینماسینما، این مجری تلویزیون در گفتگویی در خصوص سفری که با کاروان هنرمندان جشنواره‌ی«چهل‌چراغ»به کربلا داشت،گفت: این سفر بسیار خوب و جذاب بود و با توجه به اینکه اولین‌بار بود که به کربلا مشرف می‌شدم، از احساس غریبی برخوردار بودم. به طور کلی باید بگویم که من و هم‌نسلان من در دوره‌ای متولد شدیم که تمام چیزهایی که از کربلا و مردم عراق به گوشمان رسیده و با آن‌ها بزرگ شدیم، تماما اخباری ناامیدکننده بود؛ خبرهایی مبنی بر جنگ با عراق و شهدای زیادی که در  این جنگ داشتیم و با این تصور روبرو بودیم که شاید هیچ‌گاه نتوانیم به کربلا برویم، در واقع من با این اخبار بزرگ شده‌ام  و این تنها تصوری بود که من نسبت به این موضوع داشتم.

وی ادامه داد: در حقیقت موضوع رفتن به کربلا و حضور در آن فضا و دیدن ضریح مولا و قرار گرفتن در این موقعیت چیزی بود که تقریبا می‌توانست در ذهن من به عنوان یک باور غیر ممکن باشد و به طور قطع برای بسیاری از هم‌نسلان من هم به همین شکل بوده است؛زیرا به دلایل سیاسی باور من و بسیاری از دیگر افراد سرزمینم بر این بود که شاید هیچ گاه نتوانیم در کربلا حضور داشته باشیم و حال و هوای آن را تجربه کنیم، امابا این سفر تمام این تصورات از بین رفت و وقتی این فرصت را پیدا کردم که در آن فضا قرار بگیرم با احساس متفاوتی روبهرو شدم.

سلوکی افزود: اولین چیزی که در این سفر معنوی به ذهنم رسید، آن بود که به شرف همه جوانان غیور مدافع حرم درود بفرستم، زیرا این فرصت را ایجاد کردند که من بتوانم امروز با خیال راحت این سفر را تجربه کنم.

این مجری اظهار داشت: وقتی در آن فضا قرار گرفتم؛ بیشتر از خود به یاد کسانی بودم که در این سفر معنوی حضور نداشتند، چرا که خود را در این سرزمین دیده و لذت این حضور را احساس می‌کردم.

وی درخصوص این موضوع که اولین کسی که در این سفر معنوی به یادتان آمد و برایش دعا کردید،گفت: بدون تردید مادرم بود که به این سفر طلبیده و مشرف شود، چرا که تا به حال تجربه زیارت حرم امام حسین (ع) را نداشته‌اند.

وی در ادامه پیرامون بازتاب و تاثیرحضور هنرمندان در این راهپیمایی خاطرنشان کرد: بی‌تردید حضور هنرمندان می‌تواند از بازتاب‌های متفاوتی برخوردار باشد، چون به خاطر موقعیت این افراد با گسترش اخبار پیاده‌روی اربعین رو به رو خواهیم بود و نکته دیگر آنکه همه ما به دلیل اینکه این فضا را از نزدیک حس کرده‌ایم، وقتی بخواهیم کاری را با موضوع و محوریت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا انجام دهیم دیگر شعاری با این موضوع برخورد نمی‌کنیم و به همین دلیل این کار را با باور عمیق قلبی انجام میدهیم.

این مجری در ادامه مطرح کرد: هر کدام از ما در جایگاه خود حرفی، فیلمی، عکسی و یا نوشته‌ای را تولید می‌کنیم که با باور قلبی خودمان همراه بوده و وقتی به این شکل باشد، بطور قطع تاثیر قلبی خودش را خواهد گذاشت. از نظر بازتاب تبلیغاتی هم می‌توان گفت به طور قطع اتفاق خوبی بود، زیرا با حضور چنین کاروانی متشکل از هنرمندان، اخبار مربوط به این سفر معنوی بسیار گسترده بوده و نه فقط در جامعه خودمان، بلکه در جامعه جهانی پیچیده و می‌تواند تعداد بسیاری از مخاطبان را به این موضوع جذب کند که امیدوارم کاروان «چهل‌چراغ» در سال‌های بعد با جمعیت گسترده‌تری همراه باشد.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32582 و در روز یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۱:۰۲
2024 copyright.