سرتیپی مطرح کرد: کاهش اعضای شورای صنفی نمایش/ پیشنهاد تغییر آیین نامه

رییس کانون پخش کنندگان سینمای ایران بیان کرد این کانون، پیشنهادهای مورد نظر برای تغییر آیین نامه شورای صنفی نمایش را به خانه سینما و وزارت ارشاد ارایه کرده است.

به گزارش سینماسینما، علی سرتیپی رییس کانون پخش کنندگان سینمای ایران با اشاره پیشنهادهای این کانون نسبت به تغییر آیین نامه شورای صنفی نمایش در سال ۱۳۹۷ گفت: کانون پخش کنندگان سینمای ایران نظرات خود را به صورت کتبی به وزارت ارشاد و خانه سینما ارایه کرده است و امیدواریم در سال ۹۷ با توجه به افزایش تعداد سالن های سینمایی و افتتاح پردیس های سینمایی در تهران و شهرستان ها که طی چند ماه آینده صورت می گیرد، شرایط بهتری برای اکران همه فیلم ها فراهم شود و در سال آینده فیلم سوزی و سینما سوزی کمتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار بود و آن را در نامه پیشنهادی خود ارایه کردیم این بود که ظرفیت اکران در سال جاری افزایش پیدا کند و تعداد سرگروه ها نسبت به امسال بیشتر شود همچنین به این امر اشاره کردیم که بهتر است تا آنجا که می شود تعداد اعضای شورای صنفی نمایش کمتر شود که البته این امر به معنای حذف یک صنف خاص نیست بلکه برای این است که تصمیم گیری برای اکران ها آسان تر شود.

این تهیه کننده سینما بیان کرد: همچنین قرار است ایجاد نظارت بیشتری روی اکران و پخش فیلم ها برای جلوگیری از تخلفات کمتر صورت گیرد و گستردگی اکران ها در سطح تهران و به دنبال آن زمان اکران کمتر شود اما تعداد سالن ها افزایش پیدا کند تا در چنین شرایطی تعداد بیشتری فیلم در تعداد بیشتری سالن اکران شود.

وی تاکید کرد: همچنین امیدواریم سال آینده فیلم هایی که استحقاق اکران گسترده دارند، فضای بیشتری در اختیارشان قرار گیرد تا بتوانند ارتباط بهتر و بیشتری با مخاطب برقرار کنند.

سرتیپی گفت: معتقدم سال آینده سال بسیار خوبی برای سینمای ایران به شمار می رود و مانند همان اتفاقی که در سال ۹۵ رخ داد سال ۹۷ نیز نقطه عطفی برای سینمای ایران خواهد بود و شاهد جهش خوبی در این سینما خواهیم بود. با توجه به نوع فیلم هایی که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر وجود داشت و با توجه به فیلم های خوبی که خارج از جشنواره ماندند که همگی شامل آثاری با موضوع های مختلف سیاسی، اجتماعی و جنگی هستند با فروش گیشه قابل توجه که تامین کننده همه سلیقه ها است، روبرو خواهیم بود.

وی بیان کرد: سینمای ایران در سال ۱۳۹۷ تبدیل به یک سال متفاوت خواهد شد که شاهد افتتاح سالن های بسیاری خواهیم بود به عنوان مثال پردیس سینمایی «اطلس» در مشهد با ۱۱ سالن در روز ۱۳ بهمن ماه افتتاح شد، همچنین یک پردیس سینمایی با ۸ سالن نیز در شیراز و سالن سینمای باغ کتاب در تهران نیز افتتاح شده است.

رییس کانون پخش کنندگان سینمای ایران ادامه داد: همچنین قرار است سینماهایی مانند آستارا در تجریش و پردیس سینمایی پرشین در نازی آباد اوایل سال ۹۷ به سینماهای کشور اضافه شوند و ۳ سالن سینمایی در شرق تهران نیز قبل از عید نوروز افتتاح می شوند.

سرتیپی متذکر شد: این تعداد سینما، فضایی را ایجاد می کند که دست پخش کنندگان برای اکران فیلم ها باز شود و فیلم ها می توانند سهم بیشتری را برای اکران در شهرستان ها و تهران بگیرند.

وی در پایان صحبت هایش گفت: امیدواریم سینمای ما با این حرکت و جهش بتواند با اکران فیلم های خوب، سرمایه گذاری را در سینمای ایران بیشتر کنند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 80441 و در روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷:۳۷
2024 copyright.