سرنوشت تلخ پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ چین/ «آسورا» از پرده پایین کشیده شد

پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین پس از فروش ناامیدکننده در افتتاحیه از پرده سینِما پایین کشیده شد. این فیلم ۸۵ میلیون دلاری در گیشه مخاطب چندانی پیدا نکرد.

به گزارش سینماسینما، فیلم حماسی «آسورا»‌ که با بودجه ساخت ۸۵ میلیون دلاری گرانقیمت‌ترین فیلم تاریخ سینِما چین لقب گرفته بود، به دلیل عمل‌کرد ضعیف در گیشه از پرده پایین کشیده شد.

در این فیلم که مبلغ زیادی صرف ساخت جلوه‌های ویژه پیچیده آن شده است، برخی از مشهورترین ستاره‌های سینمای چین جلوی دوربین رفته‌اند.

در بیانیه‌ رسمی که برای جمع کردن این فیلم از سینماها منتشر شده، آمده است: «از آن‌ها که موفق به تماشای آن در روزهای اکران نشدند و از همه هموطنان چینی و افراد خارجی که در ۶ سال گذشته در تولید فیلم سهم داشتند، عذرخواهی می‌کنیم.»

فیلم «آسورا» با الهام از داستان یکی از نیمه‌خدایان اساطیر بودایی ساخته شده و «وو لی» ستاره جوان سینمای چین در آن بازی کرده است.

پیش از اکران فیلم تهیه‌کنندگان اثر مطمئن بودند که در گیشه به موفقیت می‌رسند. آن‌ها در مطلبی در این باره نوشته بودند: ««آسورا» ایده بسیار خلاقانه‌ای دارد. ما قصد داریم با این فیلم اعتمادبه‌نفس فرهنگی خود را افزایش دهیم و افراد مستعد بیشتری را تربیت کنیم.»

در نهایت فیلم اکران شد و تماشاگران به آن امتیاز بسیار پایینی دادند و در سایت محلی «دوبان» که در چین برای نقد فیلم مرجع محسوب می‌شود از ۱۰ امتیاز ممکن فقط ۳ امتیاز به دست آورد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تهیه‌کنندگان «آسورا» باور دارند که هجمه‌های سازمان‌یافته دلیل اصلی واکنش منفی جامعه نسبت به این فیلم است. تهیه‌کنندگان اثر مدعی شده‌اند که گروهی از نویسندگان و منتقدان ناشناس با عنوان «ارتش دریا» با دریافت پول نقدهای منفی علیه فیلم منتشر کرده‌اند.

البته پایین آمدن فیلم از پرده به معنای پایان کار «آسورا» نیست چرا که تهیه‌کنندگان قصد دارند پس از اعمال تغییرات دوباره فیلم را اکران کنند.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 92410 و در روز سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۷:۱۰
2024 copyright.