سه آرزوی سینمایی کمال تبریزی در ۵۹ سالگی

کمال تبریزی همزمان با سال‌روز تولدش از سه پروژه‌ای که آرزو داشته بسازد اما نساخت و پیشنهادش برای پخش «سرزمین کهن» و سرنوشت فیلم امام موسی صدر سخن گفت.

به گزارش سینماسینما، کمال تبریزی کارگردان سرشناس سینمای ایران همزمان با ۵۹ سالگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا فیلمی بوده که آرزوی ساخت آن را داشته باشد اما آن را نساخته است؟ گفت: خیلی تمایل داشتم که سه نوشته‌ ویژه را به فیلم برگردانم که متاسفانه تا امروز و به دلایل مختلف امکان ساخت آن‌ها برایم فراهم نشده است و به نظرم هرکدام در نوع خود بسیار زیبا و درخور فرهنگ و هنر ایرانی هستند و جای آن‌ها در سینمای متنوع ایران خالی است؛ یکی از آن‌ها رمان زیبای حبیب احمدزاده است به نام «شطرنج با ماشین قیامت»، دوم فیلمنامه دقیق و متفاوت آقای محمدرضا گوهری درباره شهید حسن باقری است و سومی هم فیلمنامه «وقتی که موسی گریست» نوشته زیبای آقای گوهری است که هیچ وقت به مرحله تولید نرسید.

یک پیشنهاد برای پخش «سرزمین کهن»

تبریزی در پاسخ به اینکه آیا امیدی به پخش سریال «سرزمین کهن» دارد؟ نیز توضیح داد: در مورد «سرزمین کهن» هم ظاهرا مدیران تلویزیون همچنان مشغول رایزنی برای پخش آن هستند! ولی به نظر من نتیجه لازم را به دلایل واضحی نخواهند گرفت و بهترین گزینه برای پخش این سریال استثنایی در حوزه سیما، شبکه نمایش خانگی است که سوءتفاهمات را برطرف می‌کند و پس از آن فازهای دوم و سوم می‌تواند از سیما پخش و ادامه پیدا کند.
تردیدی که مانع ساخت فیلم امام موسی صدر شد

این کارگردان درباره‌ی سرنوشت فیلمی که قرار بود درباره‌ امام موسی صدر بسازد هم توضیح داد: تصور من این است که عامل اصلی و مانع عمده برسر راه تولید فیلم، خانواده محترم‌ ایشان بوده‌اند که بعد از آشکار شدن برخی اطلاعات در مورد شهادت ایشان، پذیرش لازم و کافی را در این خصوص نداشتند و تردید در مورد سرنوشت امام موسی صدر اجرای پروژه را متوقف کرد.

کمال تبریزی که فیلم «مارموز» را آماده نمایش دارد و «ما همه با هم هستیم» را در مراحل آماده سازی برای اکران دارد ـ پیش بینی می‌شود در جشنواره‌ فیلم فجر به نمایش درآید متولد ۱۳۳۸ است. آن طور که کارنامه کاری اش نشان می‌دهد، سه دهه از پنج دهه زندگی‌اش را در سینما فعال بوده است.

منبع: ایسنا

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 98876 و در روز شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰:۳۵
2024 copyright.