سینماها در قبضه فیلم‌های کمدی / «آینه بغل» ۱۱ میلیاردی شد

در هفته‌ای که گذشت دو فیلم”پل خواب” اکتای براهنی و “عشقولانس” محسن ماهینی به برنامه اکران افزوده شدند.به گزارش سینماسینما، در حالی که این روزها همه جا خبر از جشنواره فیلم فجر و حضور در سال نوی سینمای ایران است، اما همچنان فیلم‌های پرفروش و پر مخاطب روی پرده سینماها مخاطبان خود را جذب می‌کنند. در هفته‌ای که گذشت علاوه بر این که “آینه بغل” به ۱۱ میلیارد رسید و “سدمعبر” نیز ۷۰۰ میلیونی شدند، دو فیلم”پل خواب” اکتای براهنی و “عشقولانس” محسن ماهینی نیز به اکران جدید افزوده شدند.

“پل خواب” تازه‌ترین ساخته اکتای براهنی است که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم که از روز چهارشنبه به روی پرده سینماها رفته است ۲۳ میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت.

پل خواب روایتی است از زندگی شهاب که در آستانه ازدواج با نامزدش است. شرایط اقتصادی و مالی او باعث می‌شود به اتفاق دوستش وارد یک معامله تجاری شود اما در کمال ناباوری پول‌های او را بالا می کشند. شرایط سختی بر زندگی او حاکم می‌شود. پول بهره‌ای می‌گیرد و از پرداخت اقساط آن هم عاجز می‌شود. طلبکاران او را راحت نمی‌گذارند. پدرش که دبیر مدرسه است وارد ماجرای او می‌شود. نامزدش نیز او را تحت فشار قرار می‌دهد. شهاب تحت تاثیر این فشارها دست به کار عجیبی می‌زند. ساعد سهیلی، هومن سیدی، اکبر زنجانپور، آناهیتا افشار، علیرضا ثانی فر، حسام شجاعی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

“عشقولانس” ساخته محسن ماهینی نیز یکی دیگر از فیلم‌های کمدی است که از روز چهارشنبه به روی پرده سینماها رفته است. این فیلم نیز طی مدت دو روز موفق به فروش ۴۰ میلیون تومانی شده است. اکبرعبدی، سحر قریشی، علی صادقی، بهاره افشاری، لعیا زنگنه، فریبا کوثری، چنگیز وثوقی، محمود پاک نیت، فریبا متخصص، شیرین بینا، نیما شاهرخ شاهی، محسن افشانی، آرش نوذری، یحیی بهرامپور، آوا دارویت، حدیثه تهرانی، رانا قیصر نژاد در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

“آینه بغل” تازه‌ترین ساخته سینمایی منوچهر هادی است موفق به فروش ۱۱ میلیارد تومانی شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: قیمت اینه بغل ماشین بعضى ها برابر تمام زندگى خیلى‌هاست. محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنینی بیاتی، سیامک صفری، مه لقا باقری، رسول نجفیان و رایان شایگان در “آینه بغل” به ایفای نقش می‌پردازند.

“سد معبر” به کارگردانی محسن قرایی و تهیه کنندگی بهمن کامیار موفق شد طی این مدت ۶۳۸ میلیون تومان فروش را پشت سرگذارد.

“سدمعبر” داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که در تلاش است وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد. حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری نژاد، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتح الله طاهری، مهدی میری و نگارعابدی، علیرضا کمالی نژاد، گیتی قاسمی، حسام محمودی، بازیگر خردسال: رونیکا نعمت الله و محسن کیایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند که موفق شد در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی خوش بدرخشد.

“پسرعمو، دخترعمو” ساخته روح انگیز شمس و به تهیه کنندگی محمود غلامی و قربان محمدپور در ژانر کمدی نیز دیگر فیلمی است و طی این مدت ۵۳۰میلیون تومان فروش داشت.

داستان “پسر عمو، دختر عمو” درباره زندگی یک پسر عمو و دختر عمو است که در زندگی خانوادگی شان اختلافات زیادی به وجود می‌آید. آنها با دستور و راهنمایی‌های پدربزرگ خود مجبور می‌شوند تمامی اختلافات خانوادگی شان را حل کنند…

در این فیلم مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، لاله مرزبان، فاطمه گودرزی، مریم امیرجلالی، محمود عزیزی، مهدی صبایی و نسیم فروغ و معصومه محمدپور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی “حریم شخصی” به کارگردانی احمد معظمی ۵۴۰ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم که سال گذشته تولید شده، با روایت قصه‌ای به معضلات فضای مجازی در دنیای امروز جوانان می‌پردازد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «اینجا امن نیست…»

میلاد کی مرام، اندیشه فولادوند، بهنوش بختیاری، مهتاب ثروتی، سعید امیرگانی، مسیح کاشانی، محمد تهوری، زنده یاد نقی سیف جمالی با حضور رعنا آزادی‌ور و هنرمندی امیر آقایی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی “آپاندیس” را حسین نمازی کارگردانی کرده است این فیلم نیز تاکنون ۵۸ میلیون تومان فروش داشته است. سال گذشته این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. داستان فیلم درباره ماجرای دفترچه بیمه‌ای است که عده‌ای را به دردسر می‌اندازد.

آنا نعمتی، امیرعلی دانایی، رضا اکبرپور، پردیس منوچهری، محمدعلی کیانی، مرجان مومنی، جمشید بهادری، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، محسن عیدی، پگاه پورضرابیان، علی مهربانی، اشکان نجاتی، بهرام نوری گندم آباد، سحر مهرانی، صحرا اسداللهی، حمیرا مهدوی، شیوا سرمست، نیوشا عبدالرحیمی با حضور سیمون سیمونیان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

“فهرست مقدس” تازه‌ترین محصول مرکز اوج کودک و نوجوان، به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدهمدانی، ۱۶۰ میلیون تومان فروش را تجربه کرد. این انیمیشن سینمایی تاکنون موفق شده رتبه نخست را در جشنواره های بین المللی مانند جشنواره نیویورک، فیلم مادرید، هالیوود اینترنشنال مووینگ پیکچرز (کالیفرنیا)، جیپور هندوستان، ۱۲ ماه رومانی و رتبه سوم را در جشنوار ۱۲ ماه فیلم لندن کسب نماید. این انیمیشن الهام گرفته از یک داستان واقعی تاریخ است.

“قاتل اهلی” آخرین ساخته مسعود کیمیایی تاکنون موفق به فروش ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروش شده است.

این فیلم داستان زندگی حاج آقا دکتر جلال سروش یک شخصیت سیاسی است که درگیر ماجراهایی می شود… پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، پگاه آهنگرانی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، رضا رشید پور، اکبر معززی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، هستی محمایی، کاترین اصلانی و پولاد کیمیایی بازیگران این فیلم هستند.

“آذر” نخستین ساخته محمدحمزه‌ای و تهیه کنندگی نیکی کریمی نیز موفق شد ۸۵۰ میلیون فروش را تجربه کند.

در خلاصه داستان “آذر” آمده است: برای خودم فکرهایی داشتم، ارزو داشتم، می خواستم قهرمان بشم، می خواستم اون چیزی که جامعه بهم تحمیل میکنه رو کنار بزنم، خوبه… در این فیلم نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی، مهران نائل، شیرین آقاکاشی، مائده طهماسبی، پریسا هاشم پور، مانیا علیجانی و لیلا زارع با حضور پژمان جمشیدی و هومن سیدی به ایفای نقش می پردازند.

“خالتور” به کارگردانی آرش معیریان نیز تاکنون موفق به فروش۷ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومانی شده است. این فیلم یک کمدی موزیکال است که به زندگی سه جوان موزیسین که سعی دارند اسیر موسیقی بازاری نشوند می‌پردازد. محمدرضا شریفی نیا، پوریا پورسرخ، مهران غفوریان، علی صادقی، سحر قریشی، بازیگران این فیلم هستند.

“ثبت با سند برابر است” به کارگردانی بهمن گودرزی است تاکنون ۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان فروش داشته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: همیشه تو زندگیم دنبال یه پاس طلایی بودم ولی بهم پاس که ندادن هیچ، خودشون توپ رو کردن تو گل! اونا شدن غزال تیزپا، من شدم شیر، بی یال…. امین حیایی، مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، فرزاد حسنی، سحر قریشی، الهام حمیدی، علی مشهدی، سپند امیرسلیمانی، پوریا پورسرخ، محمدرضا شریفی نیا بازیگران این فیلم هستند.

“صفرتا سکو” به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه کنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی نیز طی این مدت ۴۲۵ میلیون تومان فروش داشته است.

این فیلم روایتی است از زندگی خواهران منصوریان که قهرمانان ووشوکار جهان هستند.

“اشنوگل ” به کارگردانی هادی حاجتمند و علی سلیمانی سرندی نیز طی این مدت ۱۹۰ میلیون فروش را تجربه کرده است.

قصه این فیلم درباره یونس است که به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که در صدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده است. حالا پس از سی سال اطلاعاتی به دست می آید که نشان می دهد احتمالا یونس زنده است و در آن زمان به واسطه منافقین قرارگاه اشرف با دشمن همکاری کرده… برزو ارجمند، ماه چهره خلیلی، کاوه سماک باشی، رحیم نوروزی، محمد عفراوی، محمد دلگشا، محمدرضا اربابی، مصطفی نصیری، علی عبادی، لویک زاکاریان و… بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 77234 و در روز شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۷:۵۸
2024 copyright.