صدا و سیما یک حکومت ملوک‌الطوایفی است و هر کسی که قدرتی دارد، گوشه‌ای از آن را تصرف می‌کند

محمد مهاجری گفت وگویی با اعتماد کرده ودر آن حرفهای جالبی درباره صدا وسیما زده است .

به گزارش سینماسینما ،بخشهای مهم این مصاحبه به شرح زیر است :

صدا و سیما یک حکومت ملوک‌الطوایفی است و هر کسی که قدرتی دارد، گوشه‌ای از آن را تصرف می‌کند.

*اخیرا مقام معظم رهبری در پاسخ به انتقاد دانشجویان فرمودند که به این مدیریت‌ها انتقاد دارند. در جایی نوشتم اگر جای رییس صدا و سیما بودم بعد از این فرمایش مقام معظم رهبری کلید صدا و سیما را دم در به نگهبانی می‌دادم و می‌رفتم خانه.

*عملکرد صدا و سیمایی که هیچ برنامه‌ تماشایی غیر مسابقات فوتبال جام جهانی ندارد، قابل دفاع نیست. خیلی دوست دارم که برنامه‌های صدا و سیما را ببینم اما فقط می‌توانم با نوه‌هایم کارتون ‌ببینم. از این رسانه نمی‌توان انتظار داشت که یک دانشگاه یا محلی برای تعاملات و بحث‌های خوب سیاسی باشد.

*اخیر یک آقایی را آورده‌اند و در برنامه‌هایی دولت را نقد می‌کنند. یاد این حکایت افتادم که فردی یک بغل نان خریده بود از جایی رد می‌شد. فقیری را دید که نشسته و گریه می‌کند، پرسید چرا گریه می‌کنی و بعد از اینکه فقیر گفت گرسنه‌ام، همراه او شروع به گریه کرد. فقیر گفت نمی‌خواهد گریه کنی تکه‌ای نان بده که سیر شوم و گریه نکنم. فرد گفت اگر دلت بخواهد تا صبح هم برایت گریه می‌کنم اما نان نمی‌دهم. این آقای منتقد هم یک موسسه مالی و سرمایه‌گذاری پرپولی دارد که چندصد میلیارد تومان سرمایه آن است. خب به جای این برنامه‌سازی‌ها قدری نان به مردم بدهد که گریه نکنند. اینها ادا و اطوار اپوزیسیون درآوردن است.

* صدا و سیما خود را در حد یک دکه سیاسی تنزل داده است و نگرانم که اگر روزی یک فرد عاقل، خردمند و توانمندی مسوولیت این سازمان را به عهده بگیرد چطور باید این وضعیت را مدیریت کند.

*رییس صدا و سیما باید رییس صدا و سیما باشد. اینکه هر گوشه و هر لقمه را به کسی بدهد منطق ندارد. صداوسیما الان مثل گوشت قربانی است که هر تکه اش دست فردی یا جریانی است.

*اینکه بگوییم اصولگرایان صدا و سیما را هدایت می‌کنند قطعا توهین به اصولگرایان است چون این ملغمه ای که در آن جا می‌بینیم مدیریت اصولگرایان نیست.هرچند تندترین نگاه‌های اصولگرایی در صدا و سیما دیده می‌شود.

*آقای علی عسگری رئیس صداوسیما بسیار فرد اخلاقی و دوست داشتنی است اما این صفت‌ها برای مدیریت صدا و سیما کافی نیست. | اعتماد

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 91532 و در روز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۴:۲۴
2024 copyright.