طائرپور در پاسخ به سینماسینما/ در جشن نوزدهم سینما کسی لابی نکرد

سینماسینما، علی پاکزاد- فرشته طائرپور تاکید کرد: کسانی که امروز پیام سینما را درک نکرده اند  قطعا از جامعه و مردم عقب هستندعقب هستند.

به گزارش سینماسینما، نوزدهمین جشن خانه سینما برگزار شد؛ در این مراسم فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی با کسب هفت جایزه بیشترین جایزه را از آن خود کرد.

فرشته طائرپور درباره برگزاری نوزدهمین جشن خانه سینما گفت:«نوزدهمین جشن خانه سینما به خوبی برگزار شد. چه بخواهیم یا نخواهیم این جشن به سالم ترین صورت ممکن برگزار شد. افرادی که استحقاق داشتند مورد تجلیل قرار گرفتند. اینجا هیچ لابی وجود ندارد. همه آزادانه رای‌های خود را داده‌اند. جشن نوزدهم نشان داد که فارغ از هر لابی‌گری پیش می‌رود و این نگاه و موضوع را در انتخاب داوران نیز مشاهده کردیم.»

او ادامه داد:« فیلم‌های این دوره از جشن خانه سینما سطح فوق‌العاده‌ای داشتند و قطعا انتخاب از میان آنها سخت بوده است. سال به سال می‌بینیم که جشن خانه سینما و نتایجی که از آن به وجود می‌آید مایه دلگرمی سینما و سینماگران می‌شود. کسانی که در نظام فرهنگی کشور فعالیت می‌کنند و فکر و ذهنشان امروز با سینما نیست  با دیدن این شور و شعفی که ایجاد شده است آن پندی که باید بگیرند را دریافت می‌کنند. اگر این پیام  را به درستی دریافت نکنند قطعا از مردم و جامعه عقب می‌مانند. زیرا این سینما برای مردم مهم است و به آن توجه دارند.»

طائرپور درباره رقابت فبلم «فروشنده» با سایر فیلم‌ها گفت:« فیلم «فروشنده» یک فیلم  کاملا ایرانی است. کارگردان این فیلم یک ایرانی هوشمند است. پس تمام شرایط را برای داوری و حضور در یک جشن داخلی دارد. به این موضوع می‌بالیم که این فیلم به حدی استاندارد است که مورد توجه جشنواره‌های خارجی نیز قرار گرفته است. سینمای ایران مدت‌ها است که مرزهای بین‌المللی را فتح کرده و ارتباط خوبی با جامعه جهانی ایجاد کرده است. طبقات نخبه حوزه فرهنگ در خارج از کشور به سینمای ایران توجه می‌کنند. پس این موضوع نشان می‌دهد که «فروشنده» نیز مانند تمام فیلم‌های دیگر می‌تواند حضور داشته باشد و داوری شود.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 66108 و در روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵:۳۶
2024 copyright.