عباس غزالی:رفتار کارگردان ممنوعه، ممنوعه بود

باززگر سینما و تلویزیون درباره اینکه چرا نقش پیشنهاد شده در سرال ممنوعه را نپذیرفت، گفت: احساس کردم باتبلیغات زودتر ازموعد، قصد ساختن ک جذابیت کاذب برای مخاطب را دارند.

به گزارش سینماسینما، شبکه نمایش خانگی این روزها شاهد رفت و آمدهای سرالهایی است که گاهی با محتوایناملموس اجتماعی نه تنها مخاطب را از فضای جامعه ایرانی با اصالت جدا میکند بلکه به سمت سبک زندگی غربی و پیامهای غیراخلاقیسوق میدهد. یکی از این سریالها، ممنوعه است که از ابتدای راه با حاشیه ها و مشکلاتی همراه بود. عباس غزالی بازگر سینما وتلویزیون که این روزها سرال مینو را روی آنتن شبکه ک سیما دارد در واکنش به انکه در رسانه ها مطرح شده بود که بازی در سریالممنوعه را نپذیرفت  گفت: یادم هست با من تماس گرفتند من برای کار خودم خیلی ارزش قائل هستم وبرای مخاطب صد برابر بیشتر؛ چون اعتقاد دارم ک هنرمند دیده نمیشود مگر انکه مخاطب او را ببیند. من مدیون نگاه مخاطب هستم.ما برای کار خودمان ارزش قائل بشوم، تماشاگر هم برای کار ما ارزش قائل میشود. ما مخاطب زیرک و دقیقی دارم و نباد سر او کلاهبگذارم و کار هنرمند فرب دادن نیست. در واقع ما باددر خدمت مردم باشیم.
او تأکید کرد: پیشنهادی که به من دادند مثل کارهای دگر برای من فیلمنامه و کار مقدس است. ادم میآد من از آنها خواستم فیلمنامهبرام بفرستند و تلفنی و خطی درباره فیلمنامه و کاراکترم صحبت کردند که این کاراکتر این طور میشود و به انجا میرسد. گفتم بسیار
عالی اما اغنا نشدم و باید فیلمنامه رامطالعه کنم. باید جاگاه دیالوگ نوسی را در فیلمنامه ببینم و بدانم داستان این سریال از کجا شروع و کجا به الان میرسد. ببینم چطور میتوانم با این داستان و فیلمنامه همزادپنداری کنم. همه این نکات همیشه برام مهم بوده و هست.که جوابی گرفتم از کارگردان که خیلی برام جای تعجب داشت.کارگردان ممنوعه به من گفت بیا سر صحنه متوجه می شوی که کارچه فضایی دارد؟! من هم گفتم بله میدانم که در حال ساخت ک مجموعه هستید. اما از شما میخواهم فیلمنامه را ارسال کنید، بخوانم تاکاملا در جران قرارمیگیرم که کار چه فضایی دارد. این اصول برخورد من به عنوان  بازیگرو کارگردان و عوامل کارهاست.
غزالی با اشاره به انکه خواستند چند کلیپ تبلیغاتی بسازند در صورتیکه هنوز کاری شروع نشده بود، خاطرنشان کرد: کارگردان ممنوعهگفت ما دارم چند تا کلیپ میسازم و این را در فضای مجازی منتشر میکنیم بسیار جذاب و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.گفتم این کار خوبی است و میتواند در ادامه کار و برای تبلیغات اتفاق بیفتد. اما من فیلمنامه میخواهم و دوستان یا متوجه نشدند و یا بهآنها برخورد. من اعتقادم این است که ک مجموعه باد فیلمنامه داشته باشد، کاراکترها در جران شروع و پایان داستان قرار بگیرند وکاراکترها شخصیت پردازی شده باشد؛ اصطلاحاً همه چیز رنگ خوش را پیدا کند. اصلاً درست آن این است که فیلمنامه خوانده شود و بعد درباره پذیرش بازی تصمیم گرفته شود.  یا بازیگر می‌پذیرد یا نمی‌پذیرد!  اینکه قبل از آن کار ساخته بشود یکسری پلانهایی بگیریم در فضای مجازی به صورت کلیپ پخش کنیم که اصلاً ربطی هم به قصه نداشته باشد من به غیر از اینکه فکر کنم فقط داریم یک جذابیت کاذب برای مخاطب اینجاد میکنیم و او را فریب میدهیم نکته دیگری به ذهنم نرسید.

وی افزود: احساس کردم که با این گروه نمیتوانم کار کنم و الان هم واقعا کار را ندیدم و از کیفیت کار بی‌اطلاعم ولی اصولاً مورد مشابه این نوع کارها که فیلمنامه سه قسمت آماده بوده و به من پیشنهاد شده و من چون نمی‌دانستم چگونه فیلم آغاز می‌شود و در چه مسیری به پایان می‌رسد، نپذیرفتم زیاد داشتیم و کماکان پای حرفم هستم که فیلمنامه آماده نباشد کاری را نمی‌پذیرم. حالا هر نوع استدلال و اظهارنظری که می‌خواهند بیاورند که من گزیده کار شده‌ام. امیدوارم همین‌طور با این روند اصولی به کار خودم ادامه بدهم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 103434 و در روز شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۹:۰۹
2024 copyright.