عطاران و عزتی روی موج اسکناس/ راز موفقیت هزارپا

 هزارپا دارد یکی‌یکی رکوردهای فروش را جابه‌جا می‌کند. این مهمترین اتفاق این روزهای سینمای ایران است که کلیتش زیر فشار و سنگینی اوضاع اقتصادی مردم و جامعه در خوف و رجا به سر می‌برد.
به گزارش سینماسینما ، جدیدترین ساخته ابوالحسن داوودی به فروش ۲۰میلیارد تومانی رسید. این فیلم با بیش از ۱,۵میلیون مخاطب درحالی به این رکورد رویایی رسیده و خود را به‌عنوان امید اول پرفروش‌ترین فیلم‌ سال مطرح کرده؛ که هنوز یک‌ماه از نمایش فیلم نمی‌گذرد و کارشناسان معتقدند در صورت ادامه این روند هزارپا شانس دارد تا پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران شود.
هزارپا که بازگشت داوودی به سینمای کمدی ١۶‌سال بعد از فیلم موفق نان، عشق و موتور ١٠٠٠ است، البته تنها به امید تصاحب عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌ سال ۹۷ نیست؛ و این فیلم حتی این شانس را دارد که با ادامه استقبال مردم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما نیز بشود.یعنی اگر هزارپا روند فروش خود را تا دوهفته دیگر حفظ کند، بدون ‌شک به این رتبه خواهد رسید. نکته جالب دیگر اینکه در نهنگ عنبر ٢ نیز رضا عطاران نقش اصلی فیلم را دارد.
هزارپا البته جز رضا عطاران یک جواد عزتی تازه محبوب‌شده نیز دارد که در شماری از پرفروش‌ترین فیلم‌های دو سه‌سال اخیر بازی کرده است. عزتی امسال یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران محسوب می‌شود. او دومین فیلم پرفروش سینمای ایران در‌ سال ٩٧ یعنی لاتاری را نیز در کارنامه دارد. حالا این دو در نخستین همکاری مشترک‌شان ثابت کرده‌اند که در کنار هم نیز جواب می‌دهند.

 راز موفقیت هزارپا
هزارپا چیزهایی دارد که شاید هر فیلم دیگری هم اگر آنها را داشت، موفق می‌شد.
هزارپا کمدی است و سینمای ایران در چند سال اخیر نشان داده تقریبا تمام فیلم‌های کمدی فروخته‌اند.
هزارپا رضا عطاران را دارد. بازیگری که حتی در فیلمی مثل کلاشینکف یا رد کارپت هم حداقلی از فروش تضمین شده را دارد. در سال های اخیر او با نهنگ عنبر ١ و ٢، هزارپا، مصادره و چندین و چند فیلم دیگر پرفروش شده.
هزارپا جواد عزتی را نیز دارد. بازیگری که بعد از اشتهار و محبوبیتی که در تلویزیون به دست آورد، در این چند وقت با اکسیدان، لاتاری و چند فیلم پرفروش دیگر موفق و محبوب نشان داده.
فضای هزارپا دهه شصتی است. فضای نوستالژیک سال‌های اخیر؛ که پیش از این فیلم در نهنگ عنبر ١ و ٢ هم جواب داده و تماشاگران از آن استقبال کرده‌اند.
ابوالحسن به عنوان کارگردان هزارپا فیلم‌های موفق زیادی در ژانر کمدی در کارنامه دارد. از نان و عشق و موتور هزار که موفق ترین فیلم کارنامه‌اش است تا من زمین را دوست دارم، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند و…
یکی از مهم‌ترین عناصر موفقیت‌ساز هزارپا آنونس‌هایش است. آنونس‌هایی با استفاده از صدای ترانه‌های خوانندگان آن‌ور آبی که روی صحنه‌های رقص کاراکترها می‌آید و تماشاگر را کنجکاو دیدن فیلم می‌کند.

شهروند

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 93756 و در روز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳:۰۳
2024 copyright.