فرخنده کیش: خوشحال می‌شوم سازمان سینمایی درباره اینگونه برکناری ها توضیح بدهد

فرید فرخنده کیشفرخنده کیش گفت: خیلی خوشحال می‌شوم سازمان سینمایی درباره اینگونه برکناری و سرفصل‌های آن توضیح بدهد آن وقت شاید من هم پاسخی بدهم.

به گزارش سینماسینما، فرید فرخنده‌کیش (مدیر سابق انجمن سینمای جوان) در مراسم تودیع خود حضور پیدا نکرد و برای مدتی تا پس از برکناری سکوت اختیار کرده بود. اما سرانجام درباره حضور نیافتن در مراسم تودیع خود گفت: متن حکم ابلاغ آقای موسوی دلیل اصلی حضور نیافتن من در مراسم تودیع و معارفه بود زیرا این متن سراسر زیر سوال بردن همه تلاش‌های من و دوستانم در انجمن سینمای جوان در دوسال گذشته بود که متن زیبایی نبود و من به احترام خودم، دوستانم و مجموعه‌ای که با آن کار می‌کردم؛ ترجیح دادم به این مراسم نروم.

او ادامه داد: ایوبی گفته است این مراسم اولین و آخرین تودیع معارفه ایشان نیست. طبیعی است من با سابقه‌ای که در سینما دارم؛ هیچیک از مجموعه‌هایی که با آنها کار کردم چنین رفتاری با من نداشتند و من هم طبیعتا چنین رفتاری را نداشتم.

فرخنده کیش درباره دلایل برکناری خود گفت: هنوز نمی‌دانم چرا حکم برکناری من صادر شد و خوشحال می‌شوم که دلایل این اتفاق گفته شود زیرا تمام تولیدات انجمن در دو سال گذشته جوایز داخلی را کسب کرده بود و برنامه‌های آموزشی درحال ثمر دادن بود. سینماگران جدیدی نیز در حال ورود به دنیای سینما بودند. تمامی برنامه‌های ما براساس زمان‌بندی تا اردیبهشت ۹۶ آماده و بسته شده بود.

مدیر سابق انجمن سینمای جوان ادامه داد: قرار بود از پایان هفته جاری تا اسفند ماه جشنواره‌های مختلف منطقه‌ای را برگزار کنیم و روال داشت به خوبی پیش می‌رفت اما ناگهان همه برنامه‌ها متوقف شد.

فرخنده‌کیش با انتقاد از اینکه گفته می‌شود در انجمن سینمای جوان خرد جمعی وجود نداشته؛ گفت: برای اولین بار در انجمن در جشنواره فیلم کوتاه تهران خرد جمعی حاکم شد و مشورت‌هایی که در هیچ دوره‌ای نبود؛ در این جشنواره کاملا وجود داشت.

او درباره تاثیر نامه گروهی از سینماگران جوان بر برکناری خود گفت: چنین نامه‌نگاری‌های طبیعی است مگر درباره شخص ایوبی این نامه‌نگاری‌ها وجود ندارد. حضرت علی (ع) فرمودند اگر کسی را دیدی که همه با وی دوست هستند در رفتار‌هایش شک کنید زیرا هر فردی براساس رفتار‌هایش تعدادی دوست دارد و تعدادی دشمن.

فرخنده‌کیش افزود: مواردی که در نامه اعتراضی تعدای از هنرجویان و چند نفر از سینماگران نوشته شده بود؛ مخاطبش من نبودم بلکه سازمان سینمایی بود زیرا مواردی همچون کمبود بودجه انجمن سینمای جوان یا حذف جشنواره فیلم کوتاه از جشنواره فیلم فجر مستقیم به تصمیم ایوبی و سازمان سینمایی بازمی‌گردد.

او در پایان اضافه کرد: من هیچ اطلاعی از تغییر خودم نداشتم و قرار بود این هفته به ساختمان جدید انجمن سینمایی جوان در خیابان گاندی که بعد از چند سال بازسازی آن با همه مشکلات تمام شده؛ منتقل شویم. اگر من می‌دانستم قرار است برکنار شوم شکل دیگری برنامه‌ریزی می‌کردم درحالیکه الان مجموعه بین دو ساختمان آرژانتین و گاندی معطل است. من خیلی خوشحال می‌شوم سازمان سینمایی درباره اینگونه برکناری و سرفصل‌های آن توضیح بدهد آن وقت شاید من هم پاسخی بدهم.

فرخنده‌کیش افزود: البته این حق هیات امناست که هر زمانی که تشخیص داد نسبت به تغییر مدیریت مجموعه اقدام کند.

منبع: ایلنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 38275 و در روز سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۴:۰۸
2024 copyright.