فرشاد محمدی: در نشست «عرق سرد» به جای کارشناسی، پرخاشگری وجود داشت

مدیر فیلمبرداری «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی بیان کرد که این فیلم یک قانون مدنی را سوژه خود قرار داده است.

به گزارش سینماسینما، فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی گفت: هر اتفاقی که در فیلمبرداری این فیلم رخ داده بر اساس نیاز فیلمنامه و درام بوده است بر همین اساس ما در قسمت هایی از «عرق سرد» از دوربین روی دست استفاده کردیم زیرا حسی که در دوربین روی دست وجود دارد کاملا با حس و حال شخصیت اصلی و آن مسیری که وی پی می گیرد هماهنگ است. در «عرق سرد» دوربین روی دست از یک جایی به بعد شروع می شود زیرا داستان فیلم از آنجا به مسیر دیگری هدایت می شود.

وی درباره به موضوع این فیلم که به قانون خروج از کشور و رضایت همسر یک زن برای این امر می پردازد، اظهار کرد: موضوع فیلم بسیار حساس است و توضیح دادن درباره آن نمی تواند کمکی به حل این مساله کند. فیلم درباره قانونی است که یک عده به آن انتقاداتی دارند و یک عده از آن دفاع می کنند ولی در جلسه پرسش و پاسخ این فیلم که در ۱۷ بهمن در پردیس ملت برگزار شد فقط پرخاشگری، تحقیر، حسادت و دشمنی وجود داشت در حالی که می شد بسیار کارشناسانه، فنی و علمی درباره این قانون صحبت و بحث کرد برای مثال درباره ریاکاری موضع زیادی گرفته می شد سوال من این است که چه اشکالی دارد درباره ریاکاری ما ایرانی ها فیلمی ساخته شود؟ آیا می شود گفت که ما افراد ریاکاری نیستیم؟

محمدی در پایان اظهار کرد: این قانون در «عرق سرد» در حال تفسیر، تحلیل و عنوان شدن است و اگر چنین مباحثی عنوان نشوند مشخص نمی شود که این قوانین درست هستند یا غلط. به نظرم اگر این فیلم کمک کند که تنها یک تبصره به این قانون اضافه شود، وظیفه خود را انجام داده است و طبیعتا فیلم ها و اتفاقات بعدی می تواند این قانون را کامل تر کند.

منبع:‌ مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 80293 و در روز یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۴:۱۳
2024 copyright.