فروش کج‌دار و مریز فیلم‌های سینمایی در آستانه جشنواره فجر

در آستانه برگزاری مهمترین رویداد هنری سینمایی کشور، گیشه ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته است و فیلم‌های در حال اکران کج‌دار و مریز می‌فروشند.

به گزارش سینماسینما، کمتر از ۱۰ روز تا آغاز سی و ششمین جشنواره فیلم فجر باقی مانده است و فیلم های در حال اکران تلاش می کند تا تحت تاثیر جو اخبار جشنواره قرار نگرفته و همچنان رونق گیشه و فروش خود را حفظ کنند.

حالا و در آستانه برگزاری جشنواره، ترافیک اکران فیلم‌ها نیز به اوج خود رسیده است و از چهارشنبه چهارم بهمن ماه نیز دو فیلم «افسانه گل آباد» ساخته محمدرضا عباس‌نژاد و «من یک ایرانی‌ام» به کارگردانی محمدرضا آهنج نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهند کرد.
اما در بررسی فروش هفتگی فیلم‌ها، صدرنشینی همچنان مانند چند هفته اخیر با اختلاف زیاد برای «آینه بغل» به کارگردانی منوچهر هادی است.
این فیلم فروش هفتگی یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومانی داشته و در مجموع پس از ۶ هفته نمایش در ۱۸۲ سالن سینما به فروش ۱۳میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان رسیده است.
«آینه بغل» با بازی هنرمندانی چون محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنین بیاتی، سیامک صفری، مه لقا باقری، رضا نیکخواه و بهاره رهنما در خلاصه داستانش آمده است: قیمت آینه بغل ماشین بعضی ها معادل زندگی خیلی هاست.
فیلم سینمایی «دختر عمو و پسر عمو» که در ژانر کمدی – اجتماعی تولید شده نیز دیگر فیلم پرفروش هفته بعد از «آینه بغل» است که فروش هفتگی ۲۶۵ میلیون تومانی داشته است.
این فیلم به کارگردانی روح انگیز شمس و تهیه کنندگی مشترک محمود غلامی و قربان محمدپور در مجموع پس از سه هفته نمایش در ۱۱۴ سالن سینما فروش ۸۸۷ میلیون تومانی داشته است و به نظر می رسد تا قبل از تعطیلی نمایش فیلم ها برای برگزاری جشنواره به جمع میلیاردی های سینما اضافه شود.
مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، لاله مرزبان، فاطمه گودرزی، مریم امیرجلالی، محمود عزیزی، مهدی صبایی و نسیم فروغ و معصومه محمدپور بازیگران فیلم سینمایی «دختر عمو و پسر عمو» هستند.
داستان این فیلم درباره زندگی یک پسر عمو و دختر عمو است که در زندگی خانوادگی شان اختلافات زیادی به وجود می‌آید. آنها با دستور و راهنمایی‌های پدربزرگ خود مجبور می‌شوند تمامی اختلافات خانوادگی شان را حل کنند.
فیلم سینمایی « سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی دیگر فیلم سینمایی اکران این روزهاست که در آستانه میلیاردی شدن قرار دارد.
این فیلم پس از سه هفته نمایش در ۷۹ سالن سینما فروش هفتگی ۲۲۱ میلیون تومانی داشته است و در مجموع نیز ۹۲۰ میلیون تومان فروش کرده است.
حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری نژاد، مهدی میری و نگارعابدی، علیرضا کمالی نژاد، گیتی قاسمی، حسام محمودی و محسن کیایی بازیگران فیلم سینمایی «سد معبر» هستند.
این فیلم داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که در تلاش است وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد.
فیلم سینمایی «عشقولانس» به کارگردانی محسن ماهینی از دیگر آثاری‌ست که به تازگی اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرده است.
این فیلم پس از یک هفته نمایش در ۵۳ سالن سینما فروش ۲۰۹ میلیون تومانی داشته است و در مجموع نیز ۴۶۷ میلیون تومان فروش کرده است.
اکبرعبدی، سحر قریشی، علی صادقی، بهاره افشاری، لعیا زنگنه، فریبا کوثری، چنگیز وثوقی، محمود پاک نیت، فریبا متخصص، شیرین بینا، نیما شاهرخ شاهی، محسن افشانی، آرش نوذری، یحیی بهرامپور، آوا دارویت، حدیثه تهرانی، رانا قیصر نژاد هنرمند خردسال: عرفان برزین و با معرفی محمدعلی محمدی تیم بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می دهند.
فیلم سینمایی «پل خواب» به کارگردانی اکتای براهنی و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری نیز پس از یک هفته نمایش در ۲۷ سالن سینما ۱۱۳ میلیون تومان فروش داشته است و به مجموع ۲۶۳ میلیون تومان فروش رسیده است.
در این فیلم ساعد سهیلی، هومن سیدی، اکبر زنجانپور، آناهیتا افشار، علیرضا ثانی فر و حسام شجاعی ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «پل خواب» آمده است: شهاب در آستانه ازدواج با نامزدش است. شرایط اقتصادی و مالی او باعث می شود به اتفاق دوستش وارد یک معامله تجاری شود اما در کمال ناباوری پول‌های او را بالا می کشند. شرایط سختی بر زندگی او حاکم می شود. پول بهره‌ای می گیرد و از پرداخت اقساط آن هم عاجز می شود. طلبکاران او را راحت نمی گذارند. پدرش که دبیر مدرسه است وارد ماجرا می شود. نامزدش نیز او را تحت فشار قرار می دهد. شهاب تحت تاثیر این فشارها دست به کار عجیبی می زند.
فیلم سینمایی «خانه کاغذی» به کارگردانی مهدی صباغ زاده که حالا چهار هفته از نمایش آن می گذرد فروش هفتگی ۹۸ میلیون تومانی داشته است.
این فیلم به تهیه کنندگی تینا پاکروان در مجموع با اکران در ۳۵ سالن سینما فروش ۵۳۲ میلیون تومانی را پشت سر گذاشته است.
پرویز پرستویی، تینا پاکروان، ثریا قاسمی، ستاره اسکندری، مهدی پاکدل، علیرضا کمالی، حسین پاکدل، محسن قاضی‌مرادی، ارد زند و شقایق فراهانی بازیگران فیلم سینمایی «خانه کاغذی» هستند.
از دیگر آثاری اکران این روزهای شلوغ سینما می توان به آثاری چون حریم شخصی (احمد معظمی)، خالتور (آرش معیریان)، قاتل اهلی (مسعود کیمیایی)، ثبت با سند برابر است (بهمن گودرزی)، انیمیشن فهرست مقدس (محمد امین همدانی)، آذر (محمد حمزه ای)، اشنوگل (هادی حاجتمند و علی سلیمانی سرندی)، آرمانشهر (حسن ناظر)، وقتی برگشتم (وحید موسائیان) اشاره کرد.
منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 78137 و در روز سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۵:۱۵
2024 copyright.