فیلم/ مستند «زمناکو» به صورت اینترنتی اکران می‌شود

مستند «زمناکو» که پیش از این در محافل سینمایی مورد توجه قرار گرفته و جوایزی را از آن خود کرده بود، به صورت اینترنتی اکران می‌شود.

به گزارش سینماسینما، مستند «زمناکو» ساخته مهدی قربانپور پس از اولین تجربه‌های موفق اکران اینترنتی آثاری چون «توران خانم» ساخته رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرطهماسب و «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» به کارگردانی بکتاش آبتین، توسط سایت هاشور به نمایش در می‌آید.

این مستند از اوایل آذر ماه در سایت هاشور برای تماشای مخاطبین و علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشور قابل دسترس است و همچنین مانند آثار قبلی این مجموعه در قالب اکران های گروهی به نمایش در می‌آید.

«زمناکو» درباره جوانی است به نام علی که در ۱۶ مارچ ۱۹۸۸ (۲۵ اسفند ۱۳۶۶) هنگام بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم صدام از سرزمین مادری‌اش جدا شده، به ایران آورده می‌شود. او در کنار زنی در ایران بزرگ می‌شود، اما با مرگ مادر ایرانی‌اش او به دنبال هویت گمشده خود به کردستان عراق باز می‌گردد.

این مستند تا کنون تندیس بهترین فیلم مستند از هفدهمین جشن خانه سینما، تندیس بهترین پژوهش از هفدهمین جشن خانه سینما، تندیس بهترین فیلم مستند از نهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت و جایزه بزرگ بین‌الادیان از سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر را از آن خود کرده است.

عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان و پژوهشگر: مهدی قربانپور، دستیار کارگردان: ریبوار احمد حمل عبابیلی، تصویربردار: صادق سوری و باسط جبار، صدابردار: هادی ساعدمحکم و کیومرث سبحانی، صداگذار: احسان افشاریان، تدوینگر: ارسلان امیری، آهنگساز: مجید پوستی، مدیر تولید: محمدهادی حیدری، تهیه کننده: محمد شکیبانیا، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

سومین اکران اینترنتی هاشور هفتم الی ۲۱ آذر ماه، به مستند «زمناکو» ساخته مهدی قربان پور اختصاص دارد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 100296 و در روز چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹:۰۰
2024 copyright.