محسن تنابنده با فیلمی از افغانستان به اسکار می‌رود؟ + عکس

فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» در میان سه گزینه نهایی نماینده اسکار سینمای افغانستان قرار گرفت و برادران محمودی این فرصت را دارند تا برای سومین بار نماینده افغانستان در این جوایز مهم سینمایی باشند.

به گزارش سینماسینما، براساس اعلام اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای افغانستان که مدیریت آن بر عهده جوانشیر حیدری از سینماگران با سابقه‌ سینمای افغانستان است، این اتحادیه که مسئولیت معرفی نماینده سینمای افغانستان برای حضور در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار ۲۰۱۹ را دارد در نهایت سه فیلم شامل «شکستن همزمان بیست استخوان» جدیدترین ساخته برادران محمودی را میان کاندیدهای نهایی خود قرار داده است.

در صورتی که فیلم جدید برادران محمودی از طرف سینمای افغانستان برای رقابت در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان آکادمی معرفی شود، این سومین باری خواهد بود که برادران محمودی با آثار خود نماینده سینمای این کشور در جوایز اسکار می‌شوند.

محسن تنابنده در فیلم شکستن همزمان بیست استخوان

فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» محصول مشترک ایران و افغانستان است که در سال ۹۷ برای نمایش عمومی آماده شده است و روایتگر قصه زندگی عظیم (محسن تنابنده ) مهاجر افغانستانی مقیم ایران است.

این فیلم به کارگردانی جمشید محمودی که پیش از ساخت فیلم «چند متر مکعب عشق» را در کارنامه دارد، بزودی در سینمای ایران اکران عمومی خواهد شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 95901 و در روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵:۰۶
2024 copyright.