محمد رسول اف: در تلاش هستم تا برای فیلم لرد اجازه نمایش در ایران بگیرم

محمد رسول اف در جلسه پرسش و پاسخ فیلم آخرش در جشنواره کارلووی واری گفت: در تلاش است تا برای این فیلم اجازه نمایش در ایران بگیرد.

محمد رسول‌اف، کارگردان ایرانی که در زمان سومین نمایش فیلمش از چهار نمایش در نظر گرفته شده در پنجاه و دومین جشنواره فیلم کارلووی واری در جمهوری چک حضور یافته است، در پاسخ به نخستین پرسش حاضران بیان کرد: در ایران برای ساخت و نمایش هر فیلم، دو مجوز مجزا باید گرفت. ما هم برای مرحله ساخت، مجوز لازم را دریافت کردیم اما بعدا در مراحل ساخت، تغییرهایی ایجاد شد. با این حال در تلاش هستم که برای اکران آن نیز پروانه نمایش بگیریم؛ هرچند می دانم کار دشواری است.
او همچنین در پاسخ به یکی دیگر از حاضران که پرسیده بود آیا لوکیشن ساخت فیلم در ایران بوده است، گفت: بله، در شمال ایران منطقه زیبایی وجود دارد که تمام صحنه‌های فیلم در آنجا فیلمبرداری شده است.

رسول اف در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت: شغل مردم این منطقه، بیشتر، پرورش ماهی است؛ هم ماهی خوراکی و هم ماهی تزئینی. من دوست داشتم شخصیت فیلمم در کار پرورش ماهی تزئینی باشد؛ چون در واقع آدم خشنی نیست و ترجیح می‌دهد ماهی تزئینی پرورش دهد که کشته نشود.

در پایان تیتراژ دوزبانه فیلم هم که نمایش آن در سالن مجلل پوپ کارلووی واری با استقبال خوب تماشاگران همراه بود، در جمله‌ای تاکید شده بود، در ساخت این فیلم به هیچ حیوانی آسیب زده نشده است.

یکی از پرسشگران حاضر در نشست پرسش و پاسخ فیلم لرد که عموما خبرنگاران دیگر کشورها بودند، از رسول اف خواست که با توجه به محتوای فیلم، بگوید در دوران دانشگاه از آثار کدام جامعه شناس بیشتر بهره برده است. محند رسول اف در پاسخ گفت، پاسخ به این پرسش دشوار است؛ چون در دوران دانشگاه چیزهای زیادی می‌خواندیم. با این حال، می‌توانم بگویم کسی که روی من خیلی تاثیر گذاشت، سی رایت میلز، جامعه‌شناس آمریکایی بوده است.

در جلسه نمایش و پرسش و پاسخ فیلم لرد، کاوه فرنام نیز به عنوان مالک شرکت چکی انجام دهنده مراحل پست پروداکشن فیلم، رسول‌اف را همراهی کرد.

این فیلم روز جمعه نیز چهارمین و آخرین نمایش خود را در جشنواره کارلووی واری، در سالن کازا سینمای این شهر سپری خواهد کرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 60118 و در روز پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۴:۰۱
2024 copyright.