مسجد جامعی :در دوران ریاست جمهوری هاشمی، نسل جوانانی که به دنبال سینما و تئاتر بودند افزایش یافت

عضو شورای شهر تهران، گفت: در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی تعداد کتابخانه‌ها به دو برابر افزایش یافت و از ۷ هزار و ۷۰۰ به ۱۵ هزار کتابخانه افزایش یافت. آثار صوتی سه برابر بیشتر از گذشته شد؛ و تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز از ۲۱۳ کانون قریب به سه برابر افزایش یافت.
به گزارش سینماسینما، احمد مسجد جامعی،  در مراسم دومین سالگرد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: او همواره در طول سال‌های انقلاب اسلامی با حضور در انتخابات‌های مجلس، ریاست جمهوری در ادوار مختلف، خود را در معرض رای مردم قرار می‌داد.

وی با بیان این مطلب که هاشمی رفسنجانی در ١۴ انتخابات مختلف خود را در معرض رای مردم قرارداد افزود: وی به مردم‌سالاری پایبند بود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی به خوبی جهان و زمانه خود می‌شناخت، تاکید کرد: مرحوم هاشمی به نیاز‌های زمانه خود پاسخ داده بود، و در نگاه به موضوع فلسطین به دور از یهودی ستیزی و نژاد پرستی نگاه می‌کرد و نگاهی کاملا آزاد داشت.

‌‎مسجد جامعی اضافه کرد: مرحوم هاشمی دارای فکری منسجم و ساختار قاعده‌مند بود و با تجربه و دانش جدید الگوی بومی را از دل تاریخ برای بشریت و مردم سرزمین خود استخراج کرد.

‌‎وی همچنین راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی را از جمله دیدگاه‌های فرهنگی هاشمی رفسنجانی خواند و تصریح کرد: با راه اندازی این دانشگاه، از روند مهاجرت جوانان به خارج جلوگیری شد و از ظرفیت‌های علمی به نحو مطلوب استفاده کرد.

عضو شورای شهر تهران یاد اور شد: در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی نسل جوانانی که به دنبال کتاب و کتابخوانی، سینما و تئاتر بودند افزایش یافت. هاشمی رفسنجانی با اهل قلم و نویسندگی آشنا بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی تعداد کتابخانه‌ها به دو برابر افزایش یافت و از ۷ هزار و ۷۰۰ به ۱۵ هزار کتابخانه افزایش یافت. آثار صوتی سه برابر بیشتر از گذشته شد؛ و تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز از ۲۱۳ کانون قریب به سه برابر افزایش یافت.

میزان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 103409 و در روز جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵:۵۷
2024 copyright.