ملاقات آنجلینا جولی با آوارگان سوری + عکس

آنجلینا جولی با حضور در کمپ آوارگان سوری در اردن از قدرت‌های جهانی درخواست کرد که به جنگ و خشونت در سوریه پایان دهند.

به گزارش سینماسینما، آنجلینا جولی به عنوان نماینده ویژه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به بازدید کمپ آوارگان سوری در اردن رفت. او در این دیدار از کمبود فرایندهای سیاسی و دیپماتیک قابل اتکا برای حل بحران سوریه انتقاد کرد.

این سفر پنجمین بازدید آنجلینا جولی از کمپ‌های مختلف آوارگان جنگ سوریه است. او علاوه بر این در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نیز در همین کمپ حضور یافته بود.

بازیگر برنده جایزه اسکار در این دیدار گفت: «از دیدن میزان سختی و رنج‌های پیش روی آوارگان در هشتمین سال جنگ در سوریه بسیار متاثر می‌شوم. در دورانی که همدلی با مهاجران در دنیا به میزان بسیار زیادی کم شده است، بیش از ۵ میلیون آواره جنگ سوریه در کشورهای عراق، ترکیه، اردن و لبنان زندگی می‌کنند.»

او با اشاره به وضع اقتصادی بحرانی مهاجران گفت‌: «آن‌ها با کمتر از سه دلار در روز زندگی می‌کنند که معنای آن کمبود غذا، امکانات بهداشتی و درمانی است. بسیاری از آوارگان سوری هفتمین زمستان بدون سرپناه را سپری می‌کنند.»

بازیگر «آقا و خانم اسمیت» در ادامه از قدرت‌های جهانی خواست تا برای بحران سوریه راه‌حل سیاسی ماندگار پیدا کنند. او تاکید کرد که کمک‌های بشردوستانه به آوارگان راه‌حلی بلندمدت نیست.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 78681 و در روز دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۲۹:۴۹
2024 copyright.