ممنوع‌التصویری باران کوثری از کجا آب می‌خورد؟

روزنامه ایران در مطلبی نوشت: برای باران کوثری همچنان در بر همان پاشنه ممنوع‌التصویری می‌چرخد. سازمان صداوسیما بدون هیچ دلیلی تصاویر و نام باران کوثری را از تیزرهای محدود تلویزیونی «عصبانی نیستم» حذف کرده است.

به نظر می‌رسد باران کوثری این روزها تنها چهره ممنوع‌التصویر تلویزیون در پخش تیزر فیلم‌ها است. از زمانی که فیلمسازان از پخش آنونس در شبکه‌های ماهواره‌ای منع شدند تلویزیون بالاجبار به پخش تصویر برخی از چهره‌ها که پیش از این در فهرست سیاه قرار داشت از جمله فاطمه معتمدآریا رضایت داده است اما آنونس فیلم‌هایی که باران کوثری در آن ایفای نقش کرده همچنان با اعمال محدودیت همراه است.

زمستان سال گذشته نیز شرایط عجیب تلویزیون برای پخش تصویر این بازیگر در تیزرهای فیلم «شنل» خبرساز شد. پخش‌کننده «شنل» اعلام کرد پس از ارسال تیزرها به تلویزیون، مدیران صداوسیما به او گفته‌اند که در این تیزرها باید تنها یک پلان از باران کوثری وجود داشته باشد. در واکنش به این اتفاق جهانگیر کوثری در گفت‌وگویی عنوان کرد که کل خانواده‌اش از سوی این رسانه با ممنوعیت مواجه هستند و دلایل آن هم نامعلوم است: «نمی‌دانیم که مرجع تصمیم‌گیرنده راجع به ممنوعیت کاری چه ارگانی است تا دلایلش را از ارگان مربوطه جویا شویم. اگر مرجع تصمیم گیرنده وزارت اطلاعات است طبق اعلام این وزارت ما هیچگونه مشکلی برای فعالیت فرهنگی و هنری نداریم. اگر مدیر صداوسیما مشکلی ندارد پس چه کسی است که تصمیم می‌گیرد تصاویر باران کوثری از آنونس فیلم حذف شود؟ چه کسی دستور می‌دهد که تصاویر رخشان بنی‌اعتماد پخش نشود؟ چه کسی مانع فعالیت جهانگیر کوثری می‌شود که ۲۹ سال در آن فعالیت کرده‌ام.»

رضا درمیشیان نیز بتازگی با پخش ویدئو تیزر قبل و بعد از سانسور تلویزیون نوشته است: «آیا پایانی بر مدیریت سلیقه‌ای و ممنوع‌التصویری‌ها و ممنوع‌الکاری‌ها در صداوسیما وجود دارد.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 88319 و در روز چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵:۳۳
2024 copyright.